Możliwość opodatkowania stawką zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych usług sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.12.
Konieczność zakończenia pracy w trybie fiskalnym kasy rejestrującej w związku z okresowym zaprzestaniem sprzedaży na rzecz podmiotów wymienionych w art. 111 ustawy o VAT.
Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w okresie zawieszenia działalności gospodarczej.
Sprzedaż towarów objętych spisem z natury w związku z likwidacją działalności Wnioskodawcy podlega zwolnieniu przez okres 12 miesięcy od dnia, w którym Strona zaprzestała wykonywania czynności opodatkowanych
Wnioskodawca może sprzedać w okresie zawieszenia działalności wyprodukowane towary handlowe lecz dotyczy to tylko towarów zamówionych i wyprodukowanych przed datą zawieszenia działalności (przepis art. 14a ust. 3 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej zakazuje bowiem, w okresie zawieszenia działalności, osiągania bieżących przychodów z prowadzonej działalności). Ponadto Spółka może w okresie
Czy Wnioskodawca może odliczyć 60% podatku VAT od zakupu samochodu osobowego w deklaracji VAT-7 składanej za miesiąc czerwiec 2009r.? Zarówno zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej, jak i brak rejestracji jako podatnika VAT czynnego w okresie rozliczeniowym, w którym powstało prawo do obniżenia podatku należnego, nie stanowi okoliczności uniemożliwiającej obniżenie podatku należnego o podatek
Czy w okresie wolnym od nauki w szkole, kiedy nie świadczy Pani usług, ale za które otrzymuje Pani wynagrodzenie z NFZ, może zawiesić płacenie podatku?
Czy podatnik obowiązany jest do prowadzenia ewidencji obrotu za pomocą kasy rejestrującej po ponownym rozpoczęciu działalności gospodarczej (handel obwoźny) oraz czy musi być podatnikiem podatku od towarów i usług?
Podatnik zwrócił się z pytaniem czy w przypadku przerwy w prowadzeniu działalności gospodarczej (tj. zawieszenia działalności) Podatniczka jest zobowiązana do zwrotu ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej?
Czy prowadząc działalność gospodarczą opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych istnieje obowiązek zgłaszania w urzędzie skarbowym przerw w prowadzonej działalności gospodarczej?
Podatnik zwrócił się z pytaniami: czy rozpoczynając ponownie działalność w dniu 11.06.2003r., przy rozpoczęciu sprzedaży towarów dla osób fizycznych (w 2004r.) ma obowiązek rejestrowania obrotu za pośrednictwem kasy rejestrującej w momencie rozpoczęcia sprzedaży, jeżeli wcześniej tj. w 2002r. prowadził sprzedaż za pośrednictwem kasy rejestrującej, ale tą działalność zlikwidował w dniu 20.03.2002r.
Czy należy powiadamiać urząd skarbowy o przerwach w prowadzonej działalności gospodarczej, tj. o zawieszeniu i wznowieniu działalności ?
Czy istnieje możliwość wyboru formy opodatkowania na zasady zryczałtowanego podatku dochodowego dla pozarolniczej działalności gospodarczej rozpoczętej w trakcie roku podatkowego w sytuacji, gdy w tym samym roku podatkowym podatnik prowadził działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych a następnie dokonał jej likwidacji po dniu dwudziestego stycznia roku podatkowego?
Czy podatnik prowadzący działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych ma obowiązek zgłaszania do urzędu skarbowego przerwy w prowadzonej działalności gospodarczej ?
Kiedy powstaje obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej w związku ze wznowieniem przez osobę fizyczną działalności po przerwie, jeżeli prowadziła ww. ewidencję w zlikwidowanej działalności?
Czy jest obowiązek zgłaszania przerwy w wykonywaniu działalności gospodarczej opodatkowanej w formie zryczałtowanego podatku dochodowego ?
Czy podatnik prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą ma - w ramach podatku dochodowego - obowiązek informowania organu podatkowego o miesięcznej przerwie w wykonywaniu działalności gospodarczej ?