Dla pracodawców, którzy w 2021 r. utworzyli zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (zarówno obowiązkowo, jak i dobrowolnie), i będą dokonywać odpisu na ten fundusz w maksymalnej wysokości, nie zmieniła się podstawa do jego obliczenia. Nadal stanowi ją przeciętne wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej w drugim półroczu 2018 r., tj. 4134,02 zł. W 2021 r. nie zmieni się też kwota bazowa do ustalenia
Nie mając środków na bieżące działanie, przelałem na początku grudnia 2012 r. środki zgromadzone w ramach ZFŚS na rachunek bieżący. Czy kwota odpisu na ZFŚS, przelana pierwotnie na rachunek funduszu, a następnie na rachunek bieżący, może nadal być moim kosztem podatkowym?
Pracodawcy zobligowani do tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych powinni wpłacić pierwszą ratę odpisu na fundusz w terminie do 31 maja 2017 r. Rata musi wynieść co najmniej 75% równowartości odpisu podstawowego. Należy ją przekazać na rachunek bankowy funduszu.
Pracodawcy zobligowani do tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych powinni wpłacić pierwszą ratę odpisu na fundusz w terminie do 31 maja 2016 r. Rata musi wynieść co najmniej 75% równowartości odpisu podstawowego. Należy ją przekazać na rachunek bankowy funduszu.
Od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje wyższe, co do zasady, o 70 zł wynagrodzenie minimalne. Od tego dnia rozszerzono również katalog osób niepełnosprawnych, na które pracodawcy mogą ubiegać się o dofinansowanie do wynagrodzeń oraz wprowadzono możliwość wnioskowania o dodatkowe koszty związane z zatrudnieniem tych osób. Ponadto odpis na zfśs za 2015 r. pracodawcy nadal ustalają od kwoty 2917,14 zł, a dla
Pracodawcy, którzy w 2014 r. obowiązkowo utworzyli zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, powinni przekazać do końca września na wyodrębniony rachunek funduszu pozostałą część równowartości odpisu podstawowego i odpisy fakultatywne, jeżeli do 31 maja br. przekazali co najmniej 75% odpisu podstawowego. Tego obowiązku nie mają pracodawcy, którzy w terminie wpłaty I raty przekazali 100% odpisu na fundusz
Zatrudniamy pracownika na 1/2 etatu. Pracownik ten udaje się na urlop wypoczynkowy i w związku z tym zwrócił się do nas o dofinansowanie tzw. wczasów pod gruszą (z funkcjonującego w firmie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych). Czy wypłatę wczasów pod gruszą należy pomniejszyć tak jak świadczenie urlopowe, stosownie do wymiaru etatu pracownika? Jak należy je opodatkować?
Do 31 stycznia 2013 r. płatnicy podatku powinni złożyć we właściwym urzędzie skarbowym informacje PIT-4R (o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy) i PIT-8AR (o pobranym podatku zryczałtowanym) za ubiegły rok. Niedotrzymanie tego terminu lub podanie w informacji nieprawidłowych danych jest zagrożone karą grzywny nawet do 12 800 zł.
Termin wypłaty świadczenia urlopowego dla nauczycieli upływa 31 sierpnia br. Jedynym warunkiem otrzymania świadczenia jest, co do zasady, pozostawanie nauczyciela w zatrudnieniu w danym roku szkolnym.
Przełom roku wiąże się m.in. z obowiązkiem sporządzenia przez pracodawców informacji lub deklaracji podatkowych dla pracowników. Jest to także czas, aby dokonać analizy przyszłych kosztów wynikających z określonego stanu zatrudnienia.
W 2010 r. zaplanowaliśmy średniomiesięczne zatrudnienie na poziomie 25 pełnych etatów: 20 pracowników zatrudnionych na pełny etat w normalnych warunkach, 2 pracowników zatrudnionych na 1/2 etatu w normalnych warunkach pracy, 2 etaty dla pracowników młodocianych (1 pracownik na I roku nauki i 1 pracownik na III roku nauki), 2 etaty dla pracowników zatrudnionych na pełny etat w szczególnych warunkach
Z okazji świąt Bożego Narodzenia zakłady pracy obdarowują pracowników najczęściej paczkami, bonami lub zamiast świadczeń rzeczowych wręczają im pieniądze. Wartość przekazanych pracownikom prezentów jest dla nich zazwyczaj przychodem z tytułu zatrudnienia. Wynikają z tego konsekwencje podatkowe, a czasami także obowiązek potrącenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Nie wszystkie świąteczne