Prowadzę pkpir ręcznie. Zapomniałam, że mogę w koszty wpisywać wynagrodzenie brutto pracowników. Zatrudniam dwóch pracowników - jednego od stycznia, drugiego od lutego br. Czy mogę te wynagrodzenia wpisać jeszcze do pkpir?
Urlop wypoczynkowy, mimo że jest czasem niewykonywania pracy, nie pozbawia pracownika wynagrodzenia. Prawo pracy gwarantuje taką samą pensję za czas urlopu jak za okres wykonywania pracy. Zachowanie tej podstawowej zasady jest jednak często trudne, zwłaszcza w sytuacji gdy wynagrodzenie pracownika obejmuje wiele składników, zarówno stałych, jak i zmiennych.
Z jednym z naszych pracowników rozwiązaliśmy umowę o pracę. Prowizję od sprzedaży należną tej osobie wypłacimy po ustaniu zatrudnienia. Do tej pory do takich wypłat nie stosowaliśmy ulgi podatkowej, jeśli pracownik miał do niej prawo, gdyż dowiedzieliśmy się, że oświadczenie PIT-2 obowiązuje tylko w okresie pozostawania pracownika w zatrudnieniu. Czy to prawda?
Jedną z najpopularniejszych form prowadzenia działalności jest spółka jawna. Często spółki jawne mają charakter rodzinny. W takich spółkach wspólnik rezygnujący z prowadzenia działalności i występujący ze spółki zwykle przekazuje swoje udziały pozostałym członkom rodziny. Czy jednak występujący wspólnik spółki jawnej może przekazać pozostałym wspólnikom swoje udziały w kapitale spółki w formie umowy
Podatnik złożył w US pełnomocnictwo dla konkretnej osoby (dotyczyło ono m.in. odbioru zaświadczenia o niezaleganiu). Uiścił za nie opłatę skarbową. Pełnomocnik otrzymał zaświadczenie. Za miesiąc potrzebne było kolejne zaświadczenie o tej samej treści. US oświadczył, że bez dokonania kolejnej wpłaty za pełnomocnictwo zaświadczenie nie będzie wydane. Czy rzeczywiście przy każdym pobieraniu zaświadczenia
Pracownik otrzymuje stałe wynagrodzenie miesięczne w wysokości 1300 zł brutto. 9 września 2009 r. zmarł jego pracodawca. Jak w takim przypadku prawidłowo wyliczyć pracownikowi wynagrodzenie za wrzesień?