Z początkiem 2019 r. powinny wejść w życie polskie przepisy określające skutki VAT transferów bonów na towary lub usługi. Wynika to ze zmian w dyrektywie 2006/112/WE, które w 2016 r. wprowadziła dyrektywa voucherowa. Przedstawiamy skutki podatkowe, których należy oczekiwać w związku z nowymi regulacjami Dyrektywy 112.
Oleje smarowe wykorzystywane do celów innych niż napędowe lub grzewcze oznaczone kodami CN 2710 19 71 - 2710 19 99 nie podlegają podatkowi akcyzowemu na terytorium Polski.
w zakresie obowiązku posiadania oddziału w Polsce przez podmiot zagraniczny dla potrzeb podatku akcyzowego
Czy podwyższenie kapitału zakładowego spółki akcyjnej podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych?
brak możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego dla dostawy paliwa żeglugowego przez podmiot zagraniczny, niezarejestrowany na terytorium Polski; brak możliwości stosowania w takiej sytuacji bezpośrednio przepisów art. 14 ust. 1 lit. c) Dyrektywy energetycznej
Należy stwierdzić, iż podwyższenie kapitału zakładowego Spółki stanowiło zgodnie z art. 1 ust. 3 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych zmianę umowy spółki i podlegało opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. A zatem notariusz właściwie pobrał podatek od czynności cywilnoprawnych. W związku z tym, nie powstała nadpłata w podatku od czynności cywilnoprawnych.
Czy podwyższenie kapitału zakładowego spółki akcyjnej podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych?
Czy podwyższenie kapitału zakładowego spółki akcyjnej podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych?
uregulowania związane z zakupem i sprzedażą samochodów używanych poza terytorium Polski
Brak opodatkowania podatkiem akcyzowym olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 71 2710 19 99.
Skutki podatkowe uzyskania zwrotu nadpłaty podatku VAT na skutek dokonania korekty podatku naliczonego.
działalność Europejskiego Ugrupowania Interesów Gospodarczych (EUIG) nie będzie korzystać ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 10 załącznika nr 4 do tej ustawy, z uwagi na art. 132 ust. 1 lit. f) Dyrektywy. - EUIG nie spełnia wszystkich warunków wynikających z art. 132 ust. 1 lit. f) Dyrektywy, zatem usługi, które świadczone będą przez EUIG na rzecz
bezpośrednie zastosowanie w niniejszej sprawie przepisu 132 ust. 1 lit. f Dyrektywy VAT.
Czy w związku z tym, że przepis art. 88 ust.1 pkt 2 ustawy o VAT nie stanowi prawidłowej implementacji zasad określonych w VI Dyrektywie, Wnioskodawca nie uwzględniając tego przepisu i kierując się bezpośrednio regułami Dyrektywy 2006/112 zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach VAT dokumentujących wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu przepisów
dot. podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od nabytych paliw silnikowych
Zastosowania zwolnienia od podatku do usług świadczonych na rzecz urzędu gminy.
Czy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu paliwa?
możliwość zwrotu zapłaconego podatku z tytułu produkcji oraz wydania energii elektrycznej do dystrybucji
Czy opisany proces wymiany i archiwizowania e-faktur spełnia wymogi, o których mowa w § 4 pkt 2, w związku z § 6 ust. 5 rozporządzenia w sprawie e-faktur?
Spółka wnosi o potwierdzenie, że kwoty wynikające z dokonanych korekt faktur pomniejszających obrót obniżają podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc wystawienia faktury korygującej również w przypadku braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez kontrahenta.
Czy Spółka może odliczyć podatek naliczony od zakupu paliwa powołując się bezpośrednio na postanowienia VI Dyrektywy?
Czy dywidenda wypłacona 100% akcjonariuszowi (osobie prawnej z siedzibą na terenie Konfederacji Szwajcarskiej) korzysta ze zwolnienia zawartego w art. 22 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Podatnik jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, wynajmuje nieruchomość na cele niemieszkalne, wartość otrzymywanego wynagrodzenia z tytułu dzierżawy nieruchomości w ciągu roku przekracza kwotę 10.000 EURO. Podatnik chciałby korzystać ze zwolnienia od tego podatku na zasadzie prawa wyboru przewidzianego w art. 13 ust. C Szóstej Dyrektywy Rady