Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie wypadek przy pracy
    Indeks tematów
    Wszystkie d k o p r w z
    Porada aktualna
    08.12.2025 Podatki Ubezpieczenia

    Jak skorygować dokumenty płacowe w przypadku odmowy wypłaty zasiłku z ubezpieczenia wypadkowego

    czytaj dalej
    Porada aktualna
    26.07.2024 Podatki Kadry i płace Ubezpieczenia

    Czy zdarzenie, do którego doszło podczas samowolnej przerwy, powinno być zakwalifikowane jako wypadek przy pracy

    czytaj dalej
    Artykuł aktualny
    27.05.2024 Podatki

    MF zmienił stanowisko w sprawie zwolnienie z PIT odsetek od zadośćuczynienia za wypadek przy pracy

    Szef KAS potwierdził, że odsetki od zadośćuczynienia za wypadek przy pracy są zwolnione z PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 95b updof, niezależnie od tego, czy zostały naliczone przed momentem uprawomocnienia się wyroku, czy też są liczone od momentu uprawomocnienia się wyroku. Tym samym Szef KAS za nieprawidłowe uznał stanowisko Dyrektora KIS, który nakazał zapłatę PIT od otrzymanych odsetek.

    czytaj dalej
    Porada
    08.06.2021 Podatki

    Czy należy pobierać zaliczkę na PIT od odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy wypłacanego na podstawie ugody pozasądowej

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.10.2014 Podatki

    Renty dla poszkodowanego pracownika są kosztem podatkowym - interpretacja MF

    Wydatki na zapłatę renty dla poszkodowanego pracownika lub spadkobierców pracownika należy potraktować jako tzw. pracowniczy koszt prowadzonej działalności. Nie ma znaczenia zaprzestanie prowadzenia tej części działalności, w ramach której doszło do wypadku przy pracy. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach. Przedstawiamy fragment interpretacji w tej sprawie.

    czytaj dalej
    Porada
    17.12.2011 Podatki Obrót gospodarczy

    Kiedy odszkodowanie i renta wypłacone pracownikowi poszkodowanemu wskutek wypadku przy pracy są kosztem podatkowym

    Pracownik uległ wypadkowi przy pracy. W związku z tym uzyskał od nas jednorazowe odszkodowanie wynikające z przepisów prawa pracy. Dodatkowo zasądzono od naszej spółki zwrot kosztów leczenia, jednorazowe zadośćuczynienie wynikające z przepisów prawa cywilnego oraz miesięczną rentę. Czy takie świadczenia wypłacane na podstawie wyroku sądu będą stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu? Czy możemy zaliczyć

    czytaj dalej
    Porada
    07.11.2011 Podatki Ubezpieczenia

    Jak skorygować rozliczenia składkowo-podatkowe po cofnięciu pracownikowi prawa do zasiłku z ubezpieczenia wypadkowego

    Od 4 lipca br. zatrudniliśmy pracownika, a 20 lipca ucierpiał on w wypadku przy pracy, zakwalifikowanym w ten sposób przez zespół powypadkowy. Pracownik był w trakcie okresu wyczekiwania na świadczenie chorobowe, ale bez wyczekiwania otrzymał zasiłek z ubezpieczenia wypadkowego za 15 dni zwolnienia lekarskiego (od 20 lipca do 3 sierpnia). Niedawno jeden ze świadków incydentu, też pracownik, ujawnił

    czytaj dalej
    Porada
    07.10.2010 Podatki Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jak skorygować dokumenty rozliczeniowe po uznaniu zdarzenia za wypadek przy pracy

    Pracownik miał wypadek drogowy, gdy jechał służbowym samochodem. Wracał wówczas ze spotkania z klientem już po godzinach pracy, ale do siedziby firmy. W wyniku wypadku przebywał na zwolnieniu lekarskim przez cały sierpień. Analiza okoliczności i oględziny miejsca wypadku zajęły tyle czasu, że zanim został sporządzony protokół powypadkowy uznający zdarzenie za wypadek przy pracy, wypłaciliśmy pracownikowi

    czytaj dalej
    Porada
    13.03.2005 Podatki

    Czy odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy stanowi koszt uzyskania przychodu

    Jeden z pracowników naszej spółki z o.o. doznał urazu wskutek wypadku przy pracy. W związku z tym zasądzono od nas na jego korzyść jednorazowe odszkodowanie oraz miesięczną rentę. Czy takie świadczenia wypłacane na podstawie wyroku sądu będą stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.