Dokonaliśmy jednorazowego odpisu od wartości początkowej środka trwałego. Po kilku miesiącach okazało się, że trzeba go ulepszyć. Jak w takim przypadku potraktować wydatki związane z ulepszeniem tego środka trwałego?
Firma miała zamiar rozbudować swoje obiekty budowlane. W tym celu w 2005 r. poniosła koszty związane z usługą geodezyjną - 400 zł netto i sporządzeniem projektu - 1800 zł netto, czyli w sumie 2200 zł. W 2006 r. prace, niestety, nie zostały rozpoczęte z powodu braku środków finansowych. Jak potraktować kwotę 2200 zł poniesioną w 2005 r.?
Osoba fizyczna wprowadza oświadczeniem woli do działalności gospodarczej (jako składnik majątku) następujące środki trwałe (nieruchomości): lokal użytkowy i lokal mieszkalny, które będą wynajmowane w ramach działalności gospodarczej. Obecnie przeprowadzane są w tych lokalach inwestycje na potrzeby wynajmującego, które nie stanowią 30% wartości każdego lokalu. Faktury zakupu VAT będą rozliczane następująco