Od 1 stycznia 2023 r. zmienił się termin wpłaty ryczałtu za grudzień i czwarty kwartał roku podatkowego. Po zmianie należy go wpłacać do 20 stycznia następnego roku. Nowy termin nie znajduje zastosowania do ryczałtu za grudzień i czwarty kwartał 2022 r. Podatnicy mogą go zapłacić na dotychczasowych zasadach, czyli do końca lutego 2023 r.
Do 31 marca 2023 r. podatnikom obowiązanym do zapłaty minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych przedłużono termin na złożenie zeznania o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym, który rozpoczął się po dniu 31 grudnia 2021 r., a zakończył się do dnia 30 listopada 2022 r. Przedłużenie terminu dotyczy także terminu na wypełnienie obowiązków w zakresie wpłaty podatku
Do 20 maja 2021 r. należy wpłacić zaliczki na PIT pobrane w październiku 2020 r. Z przedłużonego terminu wpłaty zaliczek za październik mogą skorzystać płatnicy, którzy ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.
W przypadku gdy strony umowy zbycia udziałów w celu ich umorzenia ustalą, że zapłata z tego tytułu nastąpi w ratach, to dopiero w terminach płatności poszczególnych rat powstaje przychód podatkowy - wyrok WSA w Gdańsku z 13 maja 2015 r., sygn. akt I SA/Gd 264/15.
Wraz z Mk nr 7/2011 prenumeratorzy otrzymali ujednolicony tekst ustawy o VAT uwzględniający zmiany wprowadzone od 1 kwietnia 2011 r. Kwietniowe zmiany wprowadzone w ustawie oraz rozporządzeniach wykonawczych zostały także skomentowane na łamach Mk nr 8/2011. Poniżej przedstawiamy przygotowane przez MF objaśnienia zmian wprowadzonych od kwietnia w przepisach VAT.
Czy dokonując refakturowania faktury VAT za energię elektryczną, podatnik musi dostosować termin płatności do terminu na fakturze zakładu energetycznego, czy też może to być termin płatności umowny ustalony między stronami?
Czy obowiązek podatkowy powstaje w dniu zapłaty części lub całości albo w terminie płatności określonym na fakturze w przypadku usług księgowo-rachunkowych, na które podpisano stałą umowę współpracy z określonym terminem płatności?
Jesteśmy zakładem budżetowym, który świadczy usługi rozprowadzania wody i odprowadzania ścieków. Za datę powstania przychodu należnego uważa się termin płatności w 2004 r., natomiast koszty uzyskania dotyczą roku obrachunkowego. Nasz problem polega na zamknięciu roku. Faktury wystawione pod koniec grudnia miałyby termin płatności w styczniu 2005 r., a faktycznie dotyczyłyby sprzedaży 2004 r. Czy błędem