Jedna z naszych pracownic przeszła na emeryturę od 1 stycznia 2013 r. (stosunek pracy został rozwiązany). Zgodnie z regulaminem wynagradzania, który obowiązuje w spółce, ma ona jeszcze prawo do dodatkowego wynagrodzenia - premii rocznej przysługującej za 2012 r. Premia ta zostanie wypłacona pod koniec lutego 2013 r. Czy od premii wypłaconej emerytce należy odprowadzić składki do ZUS? Jak rozliczyć
Pracodawca, który zwalnia pracownika, musi się z nim rozliczyć. Przede wszystkim powinien zapłacić mu należne wynagrodzenie za ostatni miesiąc pracy, ale także musi wypłacić ekwiwalent pieniężny za urlop, jeżeli pracownik nie wykorzystał całego przysługującego mu urlopu wypoczynkowego. Pracodawcy mają także inne obowiązki związane ze zwolnieniem pracownika z pracy.
Każde państwo członkowskie Unii ma obowiązek realizować zasadę równego wynagrodzenia i zapewnić jednakowe warunki zatrudnienia dla kobiet i mężczyzn wykonujących tę samą pracę. Prawo wspólnotowe nie ogranicza jednak swobody państw członkowskich w ustaleniu wieku emerytalnego pracowników, z którym wiąże się prawo do określonych świadczeń. W sprawie C-207/04 Paolo Vergani kwestionował włoską regulację
Jeden z naszych pracowników, w związku z osiągnięciem wieku, przeszedł na emeryturę. Wiemy, że należy mu się odprawa emerytalna. Jest to bardzo zasłużony pracownik i chcielibyśmy wypłacić mu ją w wyższej wysokości niż ustawowa. Czy możemy to zrobić i czy takie postanowienie powinno być zawarte w regulaminie wynagradzania? Czy od odprawy odprowadza się składki społeczne i zdrowotne, czy tylko podatek