Faktura VAT zakupu towaru handlowego zawiera błędny adres nabywcy („czeski błąd”), czyli naszej spółki. Czy możemy ją uznać za koszt uzyskania przychodów, czy też koniecznie musimy doprowadzić do jej korekty?
Kalendarium wydarzeń kwiecień 2023 r.
Od 11 marca 2011 r. podatnicy nie muszą już podpisywać rachunków. Nastąpiło w tym zakresie zrównanie wymogów formalnych co do sporządzenia rachunków i faktur. W konsekwencji oba rodzaje dokumentów można sporządzić i przekazać drogą elektroniczną. W przypadku wysłania rachunku e-mailem nie trzeba jednak spełnić warunków, jakie przepisy wymagają w odniesieniu do faktur VAT.
Czy na podstawie faktur wysłanych mailem, bez podpisu, mamy możliwość zaliczenia kwoty z takiej faktury w koszty uzyskania przychodu? Czy z takiej faktury możemy odliczyć VAT?
Jak powinnam wpisać do pkpir notę odsetkową za prąd, jeżeli nota nie ma daty wystawienia? Zawiera jedynie termin płatności 14 czerwca 2013 r., a zapłata nastąpiła 19 czerwca br. Czy powinnam wystawić jakiś dowód wewnętrzny?
O nierzetelności księgi można mówić również wówczas, gdy podatnik ewidencjonuje zakupy towarów na podstawie dowodów wystawionych przez podmiot, który w rzeczywistości ich nie sprzedał - wyrok NSA z 24 października 2014 r., sygn. akt II FSK 2628/12.
Co zrobić z fakturą, na której nie ma daty jej wystawienia? Czy można ją uznać za dowód księgowy?
Minister Finansów zajął oficjalne stanowisko w sprawie obowiązku stosowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) przez podmioty niebędące przedsiębiorcami. 20 czerwca 2016 r. wydał interpretację ogólną, w której zaakceptował możliwość odpowiedniego stosowania czasowych zwolnień z obowiązku stosowania JPK w stosunku do podmiotów niebędących przedsiębiorcami. Oznacza to, że obowiązek stosowania JPK objął
Organy podatkowe będą miały prawo żądać przekazania całości lub części ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych podatnika w formie elektronicznej dostosowanej do wymogów organu kontrolującego podatnika. Warto wiedzieć, że przepisy nakładające na podatników ten obowiązek wchodzą w życie dopiero 1 lipca 2016 r. i od tej daty będą obowiązywały, ale tylko tzw. dużych przedsiębiorców. Dla małych i średnich
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające
Przepisy unijne w sposób bardzo ogólny określają zasady dokumentowania wydatków. W związku z tym dla celów dokumentowania wydatków finansowanych dotacjami unijnymi należy stosować przepisy wewnętrzne (tj. przepisy obowiązujące w poszczególnych państwach członkowskich). Dowód dokumentujący poniesiony wydatek powinien być jednak odpowiednio opisany - w sposób bardziej szczegółowy niż przewidują to przepisy
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jestem podatnikiem VAT. Rozliczam się na podstawie pkpir. Przez jaki okres należy przechowywać ewidencje podatkowe - pkpir, ewidencje VAT i związane z tym dokumenty oraz deklaracje składane do urzędu skarbowego? Jeśli przejdę na księgi rachunkowe, to jak długo będę je musiał przechowywać?
Firma podpisała z osobą fizyczną umowę o wynajem pomieszczenia. W umowie jest wartość czynszu, data płatności, ale nie ma nic o tym, że czynsz będzie płacony na podstawie rachunku czy faktury VAT. Wynajmujący wzbrania się teraz przed wystawieniem rachunku. Na jakiej podstawie mogę zaksięgować do pkpir wydatki ponoszone za wynajem, czy mogę sporządzić dokument wewnętrzny?