Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie śmierć pracownika
    Indeks tematów
    Wszystkie i m n o p s ś w z
    Porada
    28.06.2018 Podatki

    Czy należy wystawić PIT-11 w przypadku śmierci pracownika

    czytaj dalej
    Porada
    12.06.2018 Podatki Kadry i płace

    Jak należy rozliczyć prawa majątkowe ze stosunku pracy zmarłego pracownika

    czytaj dalej
    Artykuł
    13.10.2017 Podatki Kadry i płace

    Jakich rozliczeń podatkowych należy dokonać w związku ze śmiercią zatrudnionego

    Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do

    czytaj dalej
    Porada
    22.11.2010 Podatki Kadry i płace Ubezpieczenia

    Czy nadpłacone składki można zwrócić członkom rodziny zmarłego pracownika

    Na początku roku zmarł nasz pracownik. Należne mu wynagrodzenie wypłaciliśmy żonie, która jest jedyną osobą uprawnioną do renty rodzinnej. Okazało się, że pracownik pracował dodatkowo w innej firmie, o czym nie wiedzieliśmy i z tego powodu doszło do nadpłaty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za 2009 r. W październiku, po otrzymaniu w tej sprawie pisma z ZUS, sporządziliśmy korektę dokumentów

    czytaj dalej
    Porada
    29.07.2005 Podatki Kadry i płace

    Jakie są obowiązki pracodawcy w razie śmierci pracownika?

    Pracownik naszej firmy zmarł 13 czerwca 2005 r. Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy nie mamy obowiązku wypłacać odprawy pośmiertnej, ponieważ zmarły ma tylko dwóch synów w wieku 40 lat. Czy od wynagrodzenia za 13 dni i ekwiwalentu za niewykorzystany urlop należy naliczyć składki na ubezpieczenia społeczne, czy tylko opodatkować stawką 19% i podzielić w równych częściach między dwóch synów, wystawiając

    czytaj dalej
    Artykuł
    13.05.2004 Podatki Kadry i płace

    Czy po śmierci pracownika jego spadkobiercy zapłacą podatek z tytułu umorzenia pożyczki z ZFŚS - wyjaśnienia Urzędu Skarbowego

    (...) naczelnik Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kamiennej, działając w oparciu o art. 14a § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), uprzejmie informuje.

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.