Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
Na początku roku zmarł nasz pracownik. Należne mu wynagrodzenie wypłaciliśmy żonie, która jest jedyną osobą uprawnioną do renty rodzinnej. Okazało się, że pracownik pracował dodatkowo w innej firmie, o czym nie wiedzieliśmy i z tego powodu doszło do nadpłaty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za 2009 r. W październiku, po otrzymaniu w tej sprawie pisma z ZUS, sporządziliśmy korektę dokumentów
Pracownik naszej firmy zmarł 13 czerwca 2005 r. Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy nie mamy obowiązku wypłacać odprawy pośmiertnej, ponieważ zmarły ma tylko dwóch synów w wieku 40 lat. Czy od wynagrodzenia za 13 dni i ekwiwalentu za niewykorzystany urlop należy naliczyć składki na ubezpieczenia społeczne, czy tylko opodatkować stawką 19% i podzielić w równych częściach między dwóch synów, wystawiając
(...) naczelnik Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kamiennej, działając w oparciu o art. 14a § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), uprzejmie informuje.