Umowa zlecenia z emerytem - zasady opłacania składek ZUS
Osoby z ustalonym prawem do emerytury lub renty często zawierają umowy zlecenie, nie rezygnując z aktywności zawodowej. W praktyce pojawia się wówczas pytanie o zasady opłacania składek ZUS. Osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, która ma jednocześnie ustalone prawo do emerytury lub renty, podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym. Jakie zasady obowiązują w przypadku zbiegu umowy o pracę emeryta z umową zlecenia?
29 lutego mija termin na poinformowanie ZUS o przychodach emerytów i rencistów >>>
Osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, która ma jednocześnie ustalone prawo do emerytury lub renty, podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym. Jeśli zatem osoba posiadająca uprawnienia emerytalne lub rentowe zawiera umowę zlecenia i jest to dla niej jedyny tytuł do ubezpieczeń, z tytułu jej wykonywania podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym oraz ubezpieczeniu wypadkowemu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
