Skoro na wnioskującym o przyznanie prawa pomocy spoczywa ciężar dowodu, musi on przedstawić sądowi argumentację, która potwierdzałaby jego niezdolność do wygospodarowania środków na pokrycie tych kosztów. Prawidłowo wypełniony wniosek o przyznanie prawa pomocy nie jest wystarczającym dowodem na okoliczność, że strona nie jest w stanie zgromadzić funduszy niezbędnych do prowadzenia procesu. Udowodnienia
Podatnicy prowadzą działalność gospodarczą świadcząc m. in. usługi w zakresie transportu i ponoszą za granicą koszty, opłacając ww. wydatki za pomocą karty płatniczej debetowej. Czy w przypadku prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów w sposób określony w art. 22 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych prawidłowe jest księgowanie kosztów w podatkowej księdze kwoty wynikającej
Sposób ustalenia wartości początkowej środka trwałego, tj. budynku powstałego w wyniku rozbudowy oraz nabycia jego poszczególnych częci.
Czy wypłaconą nagrodę można uznać za koszt uzyskania przychodu 2003r.?
Wnioskodawca zwraca się z zapytaniem o kwestie związane z podatkiem naliczonym z tytułu świadczonych usług wynajmu sali szkoleniowej. Zdaniem Wnioskodawcy poprzez świadczenie usługi wynajmu sali szkoleniowej stanie się on podatnikiem podatku od towarów i usług w Polsce. Wnioskodawca podkreśla, że będzie ponosił koszty związane zarówno z czynnościami nieopodatkowanymi - świadczenie usług rekrutacji
1. Czy faktury za transport lub składowanie trzeba traktować jako wewnątrzwspólnotowe nabycie i opodatkować, czy też należałoby wyłączyć z podstawy opodatkowania w procedurze celnej wartość usługi transportowej lub składowania, a tylko zgłosić do odprawy fakturę za towar, co jest sprzeczne z procedurą celną? 2. W przypadku, gdy importerem jest firma z Austrii, która sprowadza kamienie z Brazylii, a
Podatnik zawarł umowę o dzieło i o przeniesienie praw autorskich do dzieła z firmą mającą siedzibę w Niemczech, która jest zobowiązana do wykonania na rzecz wnioskodawcy. Pytanie dotyczy opodatkowania ww. usługi według polskiej ustawy o VAT oraz prawidłowej wysokości opodatkowania. Podatnik wskazuje, iż jego zdaniem usługa korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1, jako naukowo-badawcza
Ja prawidłowo wystawić faktury korygujące w przypadku błędnie zastosowanej stawki podatku od towarów i usług?
Odliczenie i zwrot podatku naliczonego od zakupów związanych z działalnością zwolnioną z podatku VAT.Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka wykonuje zarówno czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług (sprzedaż towarów handlowych) jak i czynności zwolnione od podatku od towarów i usług (usługi stomatologiczne). Dokonując zakupów inwestycyjnych, zakupów towarów handlowych i materiałów
1.Podatnik prowadzi działalność gospodarczą w oparciu o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie korzystającym ze zwolnienia podmiotowego od tego podatku.2.Ponadto jest członkiem rady nadzorczej spółki ustanowionej zgodnie z umową spółki i przepisami kodeksu spółek handlowych. Za udział w jej posiedzeniach otrzymuje miesięczne
Co powinien nabyć podatnik w rozumieniu art.120 ust.4 i ust.10 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54 poz. 535) podatnik będący komisantem od komitenta , by mógł zastosować w swej działalności zasady opodatkowania określone w art.120 ust 4 ustawy o VAT.
Urząd Gminy zwraca się z prośbą o wydanie wiążącej opinii w sprawie możliwości odliczenia podatku VAT przez Gminę, która na obecną chwilę nie jest podatnikiem podatku VAT jednak w 2005r o taki status wystąpi do Urzędu Skarbowego - w przedstawionej poniżej sytuacji. Gmina zamierza w 2005r. uzyskać dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnych - sekcja orientacji (fundusz struktury
Czy istnieje możliwość zwrotu podatku naliczonego z tytułu realizacji inwestycji "zakup uządzeń chłodniczych w komorach do przechowywania materiału szkółkarskiego" współfinansowanej przy udziale środków Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach specjanego funduszu przedakcesyjnego na rzecz rolnictwa SAPARD ? Inwestycja prowadzona jest przez rolnika ryczałtowego nie dokonującego sprzedaży
Czy obrót uzyskany z tytułu transakcji dotyczących świadczonych przez podatnika usług pośrednictwa finansowego wlicza się do podstawy rocznego obrotu (art. 90 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług), i czy podatnik ma możliwość zakwalifikowania świadczonych usług pośrednictwa finansowego do usług świadczonych sporadycznie?
Czy usługa obsługi prawnej, wykonywana na jego rzecz przez radcę prawnego w 2003 roku winna być udokumentowana rachunkiem czy fakturą?
Jednostka będzie mogła korzystać nieodpłatnie z pomieszczeń na podstawie "umowy użyczenia" partycypując jedynie w kosztach eksploatacji w wysokości ok. 30% każdej otrzymanej faktury. Wątpliwości Jednostki dotyczą refakturowania ww. usługi.
Czy do innych nieodpłatnych świadczeń należy zaliczyć nieodpłatne szkolenie nauczyciela przez W.O.R.D. oraz doliczyć do przychodu podatnika i na koniec roku wystawić PIT-8C ?