w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odszkodowania wypłaconego osobie zranionej płatem blachy, oderwanym z dachu wydzierżawianego pawilonu handlowego.
dotyczy opodatkowania kwot dotacji do sprzedaży biletów ulgowych otrzymywanych z budżetu samorządu wojewódzkiego w związku z ustawowymi uprawnieniami do ulgowych pasażerskich przejazdów autobusowych.
Czy koszty pośrednie tj: - poniesione w ciągu roku dotyczące okresu przekraczającego rok podatkowy np. koszty ubezpieczenia samochodu będącego w ewidencji środków trwałych, - dotyczące usług telefonicznych za okres od grudnia do stycznia następnego roku (abonament płatny z góry), - dotyczące wydatków związanych z opłatami za zużycie gazu, energii elektrycznej, wody powstałych na przełomie miesiąca
Czy można zastosować jednorazowy odpis amortyzacyjny podpisując umowę leasingu finansowego na pawilon handlowy wykonany z płyty warstwowej, który jest nie związany w sposób trwały z gruntem
Czy w przypadku przedsprzedaży biletu na przejazd oraz jednoczesnego pobrania i wydrukowania w kasie fiskalnej należności za bilet można zaliczyć uzyskaną kwotę do przychodu w dniu jej pobrania
Czy ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości przy nabyciu samochodów służących do wynajmu oraz nabyciu paliwa do tych samochodów.
Czy przekazując pracownikom do użytku koszule lub bluzki z logo firmy nie musi naliczać podatku VAT.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym Spółka może zastosować zwolnienie z podatku od towarów i usług na podstawie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT w odniesieniu do sprzedaży części gruntu
czy sprzedaż hali produkcyjno-handlowej otrzymanej w formie darowizny oraz części budynku o przeznaczeniu mieszkalnym wybudowanego ze środków prywatnych korzysta ze zwolnienia z podatku od towarów i usług, a sprzedaż części handlowo-usługowej zlokalizowanej w budynku jednorodzinnym podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 22 %.
Czy gmina ma prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupach związanych z wyposażeniem świetlic oraz urządzaniem placu zabaw.
czy dochód uzyskany przez podatnika mającego miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w kraju, z którym Polska nie posiada umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, nie podlega opodatkowaniu w Polsce.
Czy darowizna gruntów o pow. 1.236 m.kw. na rzecz Urzędu Miejskiego podlega opodatkowaniu podatkiem VAT
Dotyczy opodatkowania podatkiem VAT samochodu ciężarowego w przypadku jego sprzedaży bądź w przypadku likwidacji działalności gospodarczej.
Czy usługi koszenia trawników są opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wys. 3%
Czy w związku z przekazaniem samochodu marki Renault Espace na cele osobiste należy w oparciu o przepis art. 91 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług dokonać korekty podatku naliczonego.
czy nieruchomość podlegająca egzekucji, przedstawiona w stanie faktycznym jest zwolniona od podatu VAT.
Sposób opodatkowania podatkiem VAT dostawy poszczególnych nieruchomości.
Czy udostepnienie w internecie darmowego oprogramowania komputerowego winno podlegać opodatkowaniu od spadków i darowizn.
Czy udostepnienie w internecie darmowego oprogramowania komputerowego winno podlegać opodatkowaniu od spadków i darowizn.
Dotyczy prawidłowego oznaczenia nazw sprzedawanych towarów na paragonie kasy rejestrującej, tj. czy towary można grupować według grup towarowych czy nazw szczegółowych.
Czy dostawa przedmiotowej nieruchomości na rzecz własnych udziałowców dokonana przez Spółkę jawną na podstawie art. 43 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług, będzie korzystała z przedmiotowego zwolnienia z opodatkowania
Dotyczy opodatkowania ustanowienia nieodpłatnej służebności gruntowej.
czy sprzedaż przedmiotowej nieruchomości jest zwolniona z opodatkowania podatkiem od towarów i usług, czy Spółka jest zobowiązana do dokonania korekty podatku naliczonego przy zakupach inwestycyjnych poczynionych na modernizację budynku znajdującego się na terenie tej nieruchomości.
Dotyczy momentu powstania przychodu, czy obowiązek podatkowy z tytułu wymienionej sprzedaży prasy w ramach umowy kolportażu powstaje z chwilą wystawienia faktury.