Decyzja o skreśleniu studenta z listy, w związku z niezaliczonym semestrem, na które Uniwersytet wyraził zgodę na warunkowe zaliczenie, jest sprzeczna z zasadami wolności akademickiej tylko wtedy, gdy organ działałby poza ramami uznania administracyjnego, czego w tej sprawie nie wykazano. nie informowała władz Uczelni, ani nie starała się o urlop z powodu długotrwałej choroby, ani też nie sygnalizowała, aby epidemia wirusa prowadzonych na Wydziale [...] z powodu braków postępów w nauce. wyższej, za jaką uważa się pandemię koronawirusa, co stanowi wypadek losowy, z czego wynika również długotrwała choroba skarżącej.
Zwolnienie żołnierza z dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej przed upływem jej terminu jest uzasadnione zaistnieniem potrzeb Sił Zbrojnych. Konieczne jest wykazanie i udokumentowanie okoliczności służby żołnierza, wskazujących na niecelowość jej dalszego pełnienia, zgodnie z uprawnieniami dowódcy jednostki wojskowej. służbowych z powodu działania siły wyższej, w pilnych sprawach rodzinnych spowodowanych chorobą lub wypadkiem, jeżeli natychmiastowa W ocenie Sądu I instancji podany przez organ powód zwolnienia mieści się w zakresie przesłanki potrzeb Sił Zbrojnych, w ramach której , urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego, urlopu rodzicielskiego oraz urlopu opiekuńczego i zwolnienie od zajęć
Naczelny Sąd Administracyjny oddala skargę kasacyjną, uznając, że interpretacja art. 97a ustawy o służbie wojskowej przez Wojewódzki Sąd Administracyjny nie naruszała rażąco prawa, co uniemożliwia zastosowanie art. 139 k.p.a., wyłączając zasadę zakazu reformationis in peius. Z tego powodu zarzuty skargi dotyczące niewłaściwej wykładni i błędnego zastosowania przez organ odwoławczy art. 97a ustawy o służbie urlop w związku ze zwolnieniem ze służby w wysokości wskazanej w tej decyzji, nie daje podstaw do stwierdzenia, że mamy do czynienia 30 stycznia 2020 r., Nr 27/2020, w sprawie przyznania ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy i w tym zakresie przyznał przedmiotową
niemożliwych do przezwyciężenia okoliczności, z powodu których doszło do przekroczenia wyznaczonego przepisami prawa terminu. 319/21, z dnia 7 grudnia 2021 r. sygn. akt III FZ 773/21, z dnia 15 grudnia 2021 r. sygn. akt I OZ 543/21 oraz z dnia 26 maja 2022 r. Z tych względów Naczelny Sąd Administracyjny, na podstawie art. 184 w zw. z art. 197 § 2 P.p.s.a., oddalił zażalenie.
Żołnierza zawodowego można zwolnić z zawodowej służby wojskowej uzyskując ocenę dostateczną w opinii służbowej, zważając na interes publiczny (art. 228 ust. 1 pkt 4 ustawy o obronie Ojczyzny), co podlega ograniczonej kontroli sądowej. zawodowej służby wojskowej z powodu otrzymania ogólnej oceny dostatecznej w opinii służbowej była zgodna z przepisami prawa, w szczególności służby wojskowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 670 z późn. zm.), zwolnił st. szer. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2305 z późn. zm., dalej: "ustawa o obronie Ojczyzny"), § 3, § 15 ust. 1, § 16 ust. 1 w zw. z § 12 ust. 1 pkt 3
Stan pandemii COVID-19 nie uzasadnia automatycznego przywrócenia terminu w postępowaniu administracyjnym, jeżeli strona nie wykazała braku winy w uchybieniu terminu. Obowiązek starannego zorganizowania pracy spółki spoczywa na jej organach zarządzających. Stan epidemii nie stanowił siły wyższej, która zaistniała nagle uniemożliwiając spółce w sposób niekontrolowany dochowanie należytej staranności S.A. argumentowała, że pandemia miała wpływ na jej zdolność do terminowego złożenia reklamacji, wnosząc o przywrócenie terminu z powodu O braku winy w niedopełnieniu obowiązku można mówić tylko w przypadku stwierdzenia, że dopełnienie obowiązku stało się niemożliwe z powodu
Przedłużający się stan pandemii nie zwalnia strony z obowiązku dochowania należytej staranności. Stan epidemii nie stanowił siły wyższej, która zaistniała nagle uniemożliwiając spółce w sposób niekontrolowany dochowanie należytej staranności O braku winy w niedopełnieniu obowiązku można mówić tylko w przypadku stwierdzenia, że dopełnienie obowiązku stało się niemożliwe z powodu stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 przewidzianych przepisami prawa administracyjnego terminów, od zachowania których jest uzależnione
Przesłanka nadzwyczajnej i nieprzewidywalnej okoliczności uzasadniającej przywrócenie terminu do wniesienia reklamacji nie obejmuje przedłużającej się pandemii COVID-19, gdyż występowała od dłuższego czasu i nie uniemożliwiła stronom procesowym terminowego działania. Stan epidemii nie stanowił siły wyższej, która zaistniała nagle uniemożliwiając spółce w sposób niekontrolowany dochowanie należytej staranności O braku winy w niedopełnieniu obowiązku można mówić tylko w przypadku stwierdzenia, że dopełnienie obowiązku stało się niemożliwe z powodu stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 przewidzianych przepisami prawa administracyjnego terminów, od zachowania których jest uzależnione
Pandemia COVID-19 nie stanowi automatycznej podstawy do przywrócenia terminów administracyjnych, ponieważ skutki pandemii były przewidywalne i nie wiązały się z przeszkodami nie do przezwyciężenia. Stan epidemii nie stanowił siły wyższej, która zaistniała nagle uniemożliwiając spółce w sposób niekontrolowany dochowanie należytej staranności O braku winy w niedopełnieniu obowiązku można mówić tylko w przypadku stwierdzenia, że dopełnienie obowiązku stało się niemożliwe z powodu stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 przewidzianych przepisami prawa administracyjnego terminów, od zachowania których jest uzależnione
tego powodu, że – jak wynika to z uzasadnienia zaskarżonego postanowienia – wymienione pismo (zawiadomienie) jest jedynie wskazaniem daty powodu choroby lub utraty sił uznany został przez lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych za trwale niezdolnego do pełnienia tego powodu, że w sprawie, której pismo (zawiadomienie) to dotyczy nie mają zastosowania przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
Orzeczenie wojskowej komisji lekarskiej nie stanowi decyzji administracyjnej, w związku z czym utrata uposażenia żołnierza nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Z tego powodu decyzje organów związane z utratą uposażenia są nieważne. powodu zwolnienia lekarskiego" I dalej: "Prawidłowość orzekania o czasowej niezdolności do służby z powodu choroby będzie podlegała kontroli powodu choroby, d) § 19 ust. 5 pkt 1 w związku z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 czerwca 2015 prawidłowości orzeczenia o czasowej niezdolności do służby z powodu choroby, nie wynika z przepisów ustawy o służbie wojskowej żołnierzy
Uchwała Zarządu Powiatu Łomżyńskiego rozwiązująca stosunek pracy z Dyrektorem ZDP bez wypowiedzenia z winy pracownika została uznana za niezgodną z prawem. Skarżącemu niezapewniono prawa do wyjaśnień, co naruszyło zasadę sprawiedliwego postępowania. nim stosunku pracy z powodu nieprawidłowego wykonywania obowiązków na stanowisku Dyrektora ZDP; w następstwie czego A. powodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej [...]" A. podstawowych obowiązków pracowniczych na zajmowanym stanowisku, z powodu rozmyślnego wprowadzenia w błąd i istotnych uchybień w wykonywaniu