wyższej, którego z istoty nie można przewidzieć i mu zapobiec, a Skarżący nie miał obiektywnej możliwości podjęcia działań przeciwdziałających Zgodnie z tym przepisem, jeżeli została wydana decyzja o umorzeniu postępowania z powodu nieuiszczenia opłaty, o której mowa w art. 223 ust. 2, albo decyzja stwierdzająca wygaśnięcie decyzji o udzieleniu patentu, prawa ochronnego lub odpowiednio prawa z rejestracji z powodu
Stwierdzenie, że pracownik należy do kręgu osób objętych szczególną ochroną z art. 39 k.p., wymaga jednak precyzyjnego ustalenia - w świetle przepisów ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych i z rozważeniem dokonanych zmian stanu prawnego w tym zakresie - hipotetycznej daty nabycia przez niego uprawnień emerytalnych jako wyznacznika okresu uchronnego Nr 196, poz. 1631 ze zm.; a obecnie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Dz.U. Nr 182, poz. 1228 ze zm.) nie stanowi zawinionej utraty uprawnień w rozumieniu art. 52 § 1 pkt 3 k.p. 1. Niepoddanie się pracownika we właściwym czasie postępowaniu sprawdzającemu celem uzyskania na dalszy okres wymaganego na danym stanowisku poświadczenia bezpieczeństwa (art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych, jednolity tekst: Dz.U. z 2005 r. Wynagrodzenie miesięczne powoda liczone jak ekwiwalent za urlop wypoczynkowy wynosiło 3.032,40 zł. W okresie od 5 lutego 2011 r. do 5 sierpnia 2011 r. powód pozostawał nieprzerwanie na zwolnieniu lekarskim z powodu choroby. dostęp do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub wyższej, osoby, które nie posiadają poświadczenia bezpieczeństwa.
Ustalony w umowie o pracę dłuższy okres wypowiedzenia niż wynikający z Kodeksu pracy nie przesądza automatycznie o wyższym odszkodowaniu dla pracownika w razie wadliwego wypowiedzenia umowy przez pracodawcę. Gdyby bowiem strony chciały wywołać taki skutek, musiałyby przewidzieć to w umowie o pracę. Z. liczone jak ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy wynosiło 40.166,67 zł. W drugiej połowie 2010 r. J. pracownikiem dysproporcja pozycji ekonomicznej i siły negocjacyjnej stron ujawnia się w sposób oczywisty (por. Powód wiedział, że trwają prace nad zmianą struktury organizacyjnej, liczył się z tym, iż po ich wprowadzeniu w życie, zostanie z nim
Przeniesienie prokuratora w stan spoczynku w trybie art. 70 § 1 usp w związku z art. 62a ust. 1 ustawy o prokuraturze, chociaż obligatoryjne, nie następuje z mocy prawa, lecz w wyniku decyzji właściwego organu – Krajowej Rady Prokuratury. Zmiana ta dotyczy dwóch aspektów: pozbawienia prokuratora jego praw (zobowiązań) o charakterze publicznoprawnym oraz zakończenia stosunku pracy łączącego prokuratora z jednostką organizacyjną prokuratury, w której pełnił służbę. W każdym z tych aspektów dopuszczalne jest ukształtowanie zmienionego statusu prokuratora dopiero na przyszłość. Należy mieć przy tym na uwadze, że orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o trwałej niezdolności do pełnienia obowiązków prokuratora – jako element procedury określonej w art. 70 § 1 usp – stanowi materialnoprawną przesłankę Krajowej Rady Prokuratury do przeniesienia prokuratora w stan spoczynku. właściwego prokuratora przełożonego, jeżeli z powodu choroby lub płatnego urlopu dla poratowania zdrowia nie pełnił służby przez okres Do okresu tego wlicza się okresy poprzedniej przerwy w pełnieniu służby z powodu choroby lub płatnego urlopu dla poratowania zdrowia, usp prokurator może być przeniesiony w stan spoczynku na wniosek przełożonego, jeżeli z powodu choroby lub płatnego urlopu dla poratowania
było następstwem siły wyższej. Uchylając decyzje Sąd I instancji nie podzielił poglądu organu co do wykładni pojęcia "siły wyższej". nie zweryfikował stanowiska skarżącej spółki co do wystąpienia przesłanki "siły wyższej" w wyżej przedstawionym rozumieniu.
siły wyższej lub wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności (Dz. w terminie z powodu podtopienia i niewycofaniu działek z wniosku. powodu podtopienia i niewycofaniu działek z wniosku.
Z kolei zgodnie z § 22 rozporządzenia innymi, niż wymienione w przepisach rozporządzenia nr 1974/2006, kategoriami siły wyższej lub wyjątkowymi U.UE.L 368 z 2006 r. s. 15) państwa członkowskie mogą uznać w szczególności następujące kategorie siły wyższej lub wyjątkowych okoliczności Przy czym zgodnie z art. 47 ust. 2 Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1974/2006 przypadki siły wyższej lub wyjątkowych okoliczności są zgłaszane
powodu podtopienia i niewycofaniu działek z wniosku. , to jest w ciągu 10 dni roboczych ustania siły wyższej to jest w czerwcu 2010 r.; 2) art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. w zw. z art względu na wystąpienie siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności (zamieszczono kod pokontrolny DR27).
O braku winy w niedopełnieniu obowiązku można mówić tylko w przypadku stwierdzenia, że dopełnienie obowiązku stało się niemożliwe z powodu W ocenie Sądu trudno jest uznać, że wyjazd na urlop wypoczynkowy I. K. i J. Urlop wypoczynkowy nie jest sytuacją, nad którą nie da się zapanować, której nie da się przewidzieć, zaś mając świadomość, że sprawa jest
Przypadki siły wyższej wyliczone zostały w art. 31 rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009 z dnia 19 stycznia 2009 r. ustanawiającego wspólne Wystąpienie siły wyższej powinno być stwierdzone przez uprawniony organ i szczegółowo udokumentowane. W rozumieniu art. 72 ust. 3 rozporządzenia nr 1234/2007 chodzi o wystąpienie zdarzeń, które można uznać za przypadki działania siły wyższej
Wystąpienie siły wyższej uzasadni wydanie decyzji o zezwoleniu na czasowe zajęcie nieruchomości, jeżeli odwrócenie tej siły wyższej albo od zaistnienia siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody. nieruchomości na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy, licząc od dnia zajęcia nieruchomości, w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby
Możliwość wydłużenia 3-letniego terminu z powodu nieprzewidzianych okoliczności lub działania siły wyższej dotyczy jedynie postępowania "siły wyższej"; • art. 3 § 1 w zw. z art. 141 § 4 p.p.s.a. przez niezauważenie dokonanych przez organ ustaleń oraz niewłaściwe uzasadnienie W ocenie organu trudno uznać, że przekroczenie 3-letniego terminu było spowodowane działaniem siły wyższej, gdyż muszą to być przeszkody
Obowiązywanie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 12 marca 1958 r. o sprzedaży państwowych nieruchomości rolnych oraz uporządkowaniu niektórych spraw, związanych z przeprowadzeniem reformy rolnej i osadnictwa rolnego (Dz. U. Nr 17, poz. 71 ze zm.; art. 16 ust. 3 i 4 w tekście jednolitym: Dz.U. z 1989 r. Nr 58, poz. 348 ze zm.) nie stanowiło przyczyny zawieszenia biegu zasiedzenia przez Skarb Państwa nieruchomości objętych art. 9 ust. 1 (art. 16 ust. 1) tej ustawy. Brak przeto podstaw do łączenia z samym obowiązywaniem art. 9 (16) ustawy z 1958 r. istnienia stanu siły wyższej ze skutkiem w postaci Twierdzenie, że przyczyną o charakterze zawieszenia wymiaru sprawiedliwości lub siły wyższej (art. 109 pkt 4 p.o.p.c. w zw. z art. 53 Sąd Najwyższy w uzasadnieniu postanowienia z dnia 30 października 2008 r., II CSK 241/08 (nie publ.) zauważył, że istnienie siły wyższej
Możliwość wydłużenia 3-letniego terminu z powodu nieprzewidzianych okoliczności lub działania siły wyższej dotyczy jedynie postępowania "siły wyższej"; • art. 3 § 1 w zw. z art. 141 § 4 p.p.s.a. przez niezauważenie dokonanych przez organ ustaleń oraz niewłaściwe uzasadnienie W ocenie organu trudno uznać, że przekroczenie 3-letniego terminu było spowodowane działaniem siły wyższej, gdyż muszą to być przeszkody
Możliwość wydłużenia 3-letniego terminu z powodu nieprzewidzianych okoliczności lub działania siły wyższej dotyczy jedynie postępowania "siły wyższej"; • art. 3 § 1 w zw. z art. 141 § 4 p.p.s.a. przez niezauważenie dokonanych przez organ ustaleń oraz niewłaściwe uzasadnienie W ocenie organu trudno uznać, że przekroczenie 3-letniego terminu było spowodowane działaniem siły wyższej, gdyż muszą to być przeszkody
z uwagi na wystąpienie siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności. powodu podtopienia i niewycofaniu działek z wniosku. siły wyższej lub wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności (Dz.U.
za "inne świadczenie związane z pracą" w rozumieniu art.183b § 1 pkt 2 in fine k.p 2. Zwolniony z obowiązku świadczenia pracy członek zarządu zakładowej organizacji związkowej wykonuje u danego pracodawcy, objętego jej działaniem, obowiązki w zakresie obrony szeroko pojętych praw i interesów pracowników, ich reprezentacji w sporach z pracodawcą, przestrzegania przepisów prawa pracy i inne, powierzone tej organizacji przepisami ustawy o związkach zawodowych, co oznacza, iż w tym sensie Zasada niedyskryminacji jest kwalifikowaną postacią nierównego traktowania pracowników i oznacza nieusprawiedliwione obiektywnymi powodami gorsze traktowanie pracownika ze względu na niezwiązane z wykonywaną pracą cechy lub właściwości dotyczące go osobiście i istotne ze społecznego punktu widzenia, a przykładowo wymienione w art. 183a § 1 k.p., bądź ze względu na zatrudnienie na czas określony lub urlop wypoczynkowy. urlop wypoczynkowy sprzed oddelegowania. W związku z takimi regulacjami pracownik może otrzymać wyższe świadczenie niż wynagrodzenie ryczałtowe obliczone w sposób wskazany w §
powodu siły wyższej. sytuacjami, gdy niewykonywanie tej działalności nie jest następstwem działania siły wyższej. Sąd zgodził się ze stanowiskiem organu, że okoliczności, jakie legły u podstaw niewykonywania działalności, nie stanowią siły wyższej,
Sąd uznał, że organ nie wykazał, że pożar nie spełnia przesłanki siły wyższej, a skarżący nie dopełnił należytej staranności w zakresie sprawy, polegające na błędnym przyjęciu przez Sąd I instancji, że pożar nie spełnia przesłanek siły wyższej i nie wyjaśnił, dlaczego skarżący Z tego też powodu NSA przyjmuje, że zarzut naruszenia przez WSA w W przepisów postępowania jest zasadny.
Powołany wyżej przepis nie definiuje pojęcia siły wyższej czy też wyjątkowych okoliczności. W art. 39 ust. 2 rozporządzenia nr 817/2004, jak i w art. 47 ust. 2 rozporządzenia nr 1974/2006 zastrzeżono, że przypadki siły wyższej Jednakże nie jest intencją art. 47 tego rozporządzenia, aby przypadek siły wyższej, czy też wyjątkowych okoliczności nie mógł stanowić
Ustęp 2 stanowi, że - o przypadkach siły wyższej zawiadamia się na piśmie właściwy organ, wraz z odpowiednimi dowodami zadowalającymi Nadto skarżący w 2005 r. nie spełnił żadnej z przesłanek pozwalających uznać, że wystąpiło działanie siły wyższej powodujące brak możliwości przypadków siły wyższej lecz określa okresy w jakich możliwe jest dochodzenie przez organy zwrotu nienależnie pobranych płatności (w
Brak jest także dowodów potwierdzających wystąpienie siły wyższej bądź wyjątkowych okoliczności. Ponadto, skarżący nie przedłożył jakichkolwiek dokumentów potwierdzających wystąpienie siły wyższej oraz wyjątkowych okoliczności skutkujących Odniósł się ponadto do pozostałych jego argumentów, a mianowicie wykluczył w tej sprawie zaistnienie siły wyższej lub wyjątkowych okoliczności