Jeżeli dane dobro nie jest objęte regulacją dyrektywy energetycznej, państwo członkowskie zachowuje swobodę w zakresie opodatkowania takiego dobra podatkiem akcyzowym, o ile wprowadzone przepisy nie tworzą nadmiernych barier w handlu w ramach wspólnego rynku.
Z przepisów art. 108 i art. 116 O.p. wprost wynika, że przedmiotem postępowania w sprawie odpowiedzialności osób trzecich są wyłącznie kwestie związane z: ustaleniem i istnieniem podmiotu, na który przenosi się odpowiedzialność, zakresem należności objętych odpowiedzialnością, a także określeniem terminu płatności należności. W postępowaniu tym nie rozstrzyga się więc kwestii związanych z prawidłowością
W drodze wykładni art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o VAT nie można pozbawiać osób, którym przysługuje prawo własności, podejmowania działań ukierunkowanych na korzystne z ich punktu widzenia zbycie należącego do nich majątku. Nie można bowiem wymagać, aby osoba fizyczna wyzbywała się swego majątku w możliwe najmniej rentowny i ekonomicznie uzasadniony sposób, aby tylko nie podjąć żadnych czynności zwiększających
Zarówno niezgłoszenie nabycia jak również zgłoszenie po upływie terminu tak określonego zgodnie z art. 4a ust. 1 pkt 1 u.p.s.d., należy kwalifikować jako niespełnienie warunku.
Odpowiedzialność osób trzecich (członków zarządu spółek kapitałowych) należy powiązać z momentem zaistnienia zobowiązania podatkowego powstającego z mocy prawa, wówczas bowiem zobowiązanie to staje się wymagalne. Natomiast wydana "następczo" decyzja wymiarowa nie kształtuje nowego obowiązku podatkowego i pozostaje bez wpływu na moment powstania zobowiązania podatkowego.
Odpowiedzialność osób trzecich (członków zarządu spółek kapitałowych) należy powiązać z momentem zaistnienia zobowiązania podatkowego powstającego z mocy prawa, wówczas bowiem zobowiązanie to staje się wymagalne. Natomiast wydana "następczo" decyzja wymiarowa nie kształtuje nowego obowiązku podatkowego i pozostaje bez wpływu na moment powstania zobowiązania podatkowego.
Sędzia, udzielając poparcia innemu sędziemu jako kandydatowi do Krajowej Rady Sądownictwa, nie musi uzasadniać tej decyzji. Nie wiadomo więc, jakie pobudki nim kierowały. A to z kolei oznacza, że samo złożenie podpisu na liście poparcia nie może budzić uzasadnionych wątpliwości co do bezstronności sędziego.
Odpowiedzialność osób trzecich (członków zarządu spółek kapitałowych) należy powiązać z momentem zaistnienia zobowiązania podatkowego powstającego z mocy prawa, wówczas bowiem zobowiązanie to staje się wymagalne. Natomiast wydana "następczo" decyzja wymiarowa nie kształtuje nowego obowiązku podatkowego i pozostaje bez wpływu na moment powstania zobowiązania podatkowego.
Odpowiedzialność osób trzecich (członków zarządu spółek kapitałowych) należy powiązać z momentem zaistnienia zobowiązania podatkowego powstającego z mocy prawa, wówczas bowiem zobowiązanie to staje się wymagalne. Natomiast wydana "następczo" decyzja wymiarowa nie kształtuje nowego obowiązku podatkowego i pozostaje bez wpływu na moment powstania zobowiązania podatkowego.
Odpowiedzialność osób trzecich (członków zarządu spółek kapitałowych) należy powiązać z momentem zaistnienia zobowiązania podatkowego powstającego z mocy prawa, wówczas bowiem zobowiązanie to staje się wymagalne. Natomiast wydana "następczo" decyzja wymiarowa nie kształtuje nowego obowiązku podatkowego i pozostaje bez wpływu na moment powstania zobowiązania podatkowego.
Odpowiedzialność osób trzecich (członków zarządu spółek kapitałowych) należy powiązać z momentem zaistnienia zobowiązania podatkowego powstającego z mocy prawa, wówczas bowiem zobowiązanie to staje się wymagalne. Natomiast wydana "następczo" decyzja wymiarowa nie kształtuje nowego obowiązku podatkowego i pozostaje bez wpływu na moment powstania zobowiązania podatkowego.
Energia elektryczna wykorzystywana zasadniczo w procesach metalurgicznych produkcji żelazostopów lub stanowiąca ponad 50% kosztów produktu nie podlega wyłączeniu z opodatkowania podatkiem akcyzowym na mocy dyrektyw Rady nr 2003/96/WE i dyrektywy Rady nr 2008/118/WE, a ustawodawca krajowy posiada swobodę legislacyjną w kształtowaniu systemu podatkowego w tym zakresie.
1) Do wynagrodzenia za czynności kuratora spadku stosuje się zasady wynikające z art. 179 § 1 i 2 k.r.o., art. 128 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2022 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.), co oznacza, że kurator spadku może otrzymać wynagrodzenie za czynności wykonywane w sprawie sądowoadministracyjnej z dochodów lub z majątku osoby, dla której kurator
Energia elektryczna wykorzystywana zasadniczo w procesach metalurgicznych lub gdy stanowi ponad 50% kosztów produktu, nie podlega regulacjom dyrektyw unijnych dotyczących podatku akcyzowego, a opodatkowanie jej podatkiem akcyzowym mieści się w zakresie swobody legislacyjnej państwa członkowskiego i nie narusza zasad wspólnego rynku UE.
Na wydane na podstawie art. 5a § 6 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 137) postanowienie wojewódzkiego sądu administracyjnego o odrzuceniu wniosku strony o zbadanie spełnienia przez sędziego sądu administracyjnego lub sędziego delegowanego do pełnienia obowiązków sędziego w sądzie administracyjnym wymogów niezawisłości i bezstronności (art
Metoda obliczania opłaty manipulacyjnej w postępowaniu egzekucyjnym w administracji zależy od tego, ilu czynności dokonano w sprawie oraz ile razy poniesiono koszty manipulacyjne.
Ustawowe opodatkowanie akcyzą energii elektrycznej wykorzystywanej w procesie metalurgicznym lub stanowiącej ponad 50% kosztów produktu, nie będącej obiektem regulacji przez dyrektywę energetyczną UE, mieści się w ramach swobody regulacyjnej państwa członkowskiego, o ile nie tworzy ono niedozwolonych barier na wspólnym rynku.
Zakres autonomii ustawodawczej państwa członkowskiego w opodatkowaniu podatkiem akcyzowym energii elektrycznej wykorzystywanej zasadniczo w procesach metalurgicznych lub stanowiącej ponad 50% kosztów produktu nie jest ograniczony przez dyrektywę energetyczną, a tak zdefiniowana energia elektryczna może podlegać obowiązkowi podatkowemu w świetle prawa krajowego, nie wprowadzając przy tym barier na wspólnym
Swoboda regulacyjna państwa członkowskiego pozwala na opodatkowanie energii elektrycznej wykorzystywanej w procesach metalurgicznych lub stanowiącej ponad 50% kosztów produktu podatkiem akcyzowym, o ile opodatkowanie to nie wprowadza niedozwolonych barier w swobodach wspólnego rynku i jest zgodne z przepisami prawa unijnego oraz rodzimej Konstytucji.
Państwo członkowskie dysponuje swobodą w kreowaniu własnego systemu opodatkowania energii elektrycznej używanej w procesach metalurgicznych lub stanowiącej ponad 50% kosztów produktu, o ile nie tworzy to barier w handlu między państwami członkowskimi i nie jest sprzeczne z zasadami wspólnego rynku oraz konkurencji.
W przypadku nieruchomości wykorzystywanej do działalności mieszanej, podatek naliczony od towarów i usług musi być obliczony według udziału procentowego wykorzystania nieruchomości do celów działalności gospodarczej, zgodnie z art. 86 ust. 7b ustawy o podatku od towarów i usług, przy czym działalność wyłączona z opodatkowania nie uprawnia do pełnego odliczenia podatku naliczonego.
Opodatkowanie energii elektrycznej wykorzystywanej zasadniczo w procesach metalurgicznych lub gdy stanowi ponad 50% kosztów produktu nie podlega regulacji w dyrektywach unijnych i jest dopuszczalne w ramach autonomii ustawodawczej państwa członkowskiego, nie naruszając przy tym swobód rynku wewnętrznego UE.
Udzielanie przez podatnika oprocentowanych pożyczek podmiotom powiązanym kapitałowo, nawet jeśli nie nosi znamion profesjonalnej działalności finansowej i ma charakter incydentalny, stanowi czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług w świetle art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.
Samo niezłożenie oświadczenia o spełnieniu warunków ulgi meldunkowej nie może pozbawiać podatnika prawa do skorzystania z tej ulgi, jeśli spełnił ustawowe warunki materialne uprawniające do jej uzyskania.