1. Brak zleceń na prowadzoną działalność, nie może być wystarczającą podstawą do umorzenia zaległości podatkowej, jako że jest to ryzyko, które każdy podatnik winien wkalkulować w prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą. Nie są to okoliczności wynikłe na skutek nie przewidzianych zdarzeń losowych, mających wpływ na osłabienie zdolności finansowej prowadzonej działalności. 2. Decyzje wydawane
Materialnoprawną podstawą rozstrzygnięcia w przedmiotowej sprawie stanowią przepisy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./. Ustawa ta w rozdziale 4, traktującym o kosztach uzyskania przychodów stanowi w przepisie art. 22 ust. 1, iż kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszystkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów
1. Na zasadzie art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "g" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./ w związku z art. 207 Kc i z uwzględnieniem art. 26 ust. 4 tej ustawy podatnik będący współwłaścicielem budynku mieszkalnego może dokonywać odliczeń od dochodu wydatków na remont i modernizację budynku maksymalnie do wysokości kosztów odpowiadających wielkości
Koszty delegacji adwokata stanowią koszt uzyskania przychodów, jeśli są udokumentowane dowodami stwierdzającymi cel i wysokość poniesionego wydatku /art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych - Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./.
Działalność lombardowa prowadzona przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością nie mająca zezwolenia Prezesa Narodowego Banku Polskiego na tego rodzaju działalność podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie można wywieść, by niewskazanie dokumentu /faktury/ w trakcie kontroli mogło pozbawić stronę późniejszego dochodzenia przyczyn braku dowodu.
Sformułowanie "pod budowę", zawarte w art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "a" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./ w odniesieniu do gruntu, należy rozumieć jako grunt, na którym ma być wyniesiony budynek, a nie jako grunt, na którym taki budynek został już wzniesiony.
Organy podatkowe mają prawo badać, czy podatnik nie dokonał zbycia towaru na warunkach rażąco dla siebie niekorzystnych i odbiegających od ogólnie stosowanych norm. Wtedy bowiem zachodzi podejrzenie, że umowa cywilnoprawna jest wykorzystywana do obejścia prawa podatkowego.
1. Przepis par. 4 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 1994 r. w sprawie opłaty skarbowej /Dz.U. nr 136 poz. 705/ w brzmieniu obowiązującym w dniu 1 stycznia 1995 r. nie wyklucza wprowadzenia przez radę gminy na podstawie art. 18 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./ opłaty administracyjnej od wydania decyzji o warunkach
Wierzytelność pieniężna jest prawem majątkowym, a regułą jest, że od umów sprzedaży lub zamiany prawa majątkowego pobiera się opłatę skarbową, w tym również od umów przenoszących odpłatnie własność wierzytelności /art. 1 ust. 1 pkt 2 lit. "a" ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. o opłacie skarbowej - Dz.U. nr 4 poz. 23 ze zm./.
1. Nieprawidłowości polegające na nie wskazaniu materialnoprawnej podstawy rozstrzygnięcia lub wskazaniu jej błędnie, a także wydanie na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. 1993 nr 108 poz. 486 ze zm./ decyzji "ustalającej dodatkowe zobowiązanie podatkowe" - jako nie mające wpływu na wynik sprawy, nie mogą skutkować uchylenia zaskarżonej decyzji
1. Obowiązek prawidłowego wypełnienia zgłoszenia rejestracyjnego VAT-2 nie obejmuje jednocześnie obowiązku wcześniejszego dokonania rejestracji statystycznej w zakresie uzyskania numeru "Regonu". 2. Wszelkie obowiązki w zakresie statystyki państwowej wynikają z właściwych przepisów, a w szczególności z ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej /t.j. Dz.U. 1989 nr 40 poz. 221/, a przepisy
Przekazanie części inwestycji zleceniodawcom nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Stanowi tylko wyraz wykonania umowy zlecenia przez zleceniobiorcę.
Przepisy prawa materialnego nie przewidują wycofywania złożonej deklaracji podatkowej i dokonywania wyboru innego sposobu opodatkowania.
Nie stanowi podstawy do odliczenia od dochodu kwot wydatkowanych na remont fakt dokonania remontu przez inną osobę lub jednostkę niż podatnik, przed uzyskaniem przez niego tytułu prawnego do lokalu oraz przed faktycznym jego zasiedleniem, nawet jeżeli koszty tego remontu zwrócił jednostce remont wykonującej, stosownie do warunków zawartej umowy wstępnej, poprzedzającej umowę kształtującą tytuł prany
Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 maja 1994 r. w sprawie kas rejestrujących /Dz.U. nr 65 poz. 278/ wprowadzają pojęcie pełnego zwolnienia od obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz pojęcie rozpoczęcia ewidencji przy zastosowaniu tych kas, które to "rozpoczęcie" uzależnione zostało od wielkości obrotów osiągniętych w poprzednim, tj. 1994 r. Jeśli bowiem
Uchwała Rady Miejskiej w sprawie podatku od nieruchomości w części warunkującej prawo do zwolnienia od tego podatku nieruchomości stanowiących własność rencistów i emerytów oraz przydzielonych do dożywotniego użytkowania osobie, która przekazała gospodarstwo rolne w zamian za rentę lub emeryturę na Skarb Państwa - w wysokości 50 procent ustalonego podatku, jeżeli nieruchomości te nie są wynajęte lub
Przepis art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. "g" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350 ze zm./ pozwala na odliczenie od dochodu kwot wydatkowanych w roku podatkowym na cele mieszkaniowe, m.in. na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego zajmowanego na podstawie tytułu prawnego. Odliczeniu od dochodu podlegają tylko te wydatki, które
Obligatoryjna forma zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób fizycznych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej i wykonywania wolnych zawodów w 1994 roku /rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 1993 r. w sprawie zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób fizycznych - Dz.U. nr 132 poz. 635 ze zm./ pozostaje w sprzeczności z istotą ryczałtu w prawie podatkowym
Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. 1993 nr 108 poz. 486 ze zm./ w wypadkach gospodarczo lub społecznie uzasadnionych zaległości podatkowe i odsetki za zwłokę mogą być umorzone w całości lub części.
Nie może zwiększyć sumy kosztów uzyskania, podlegającej odliczeniu od przychodu kwota wypłacona przez podatnika małżonkowi, niezależnie od tego, czy poniesiony koszt w pełni odpowiada wartości wykonanej przez niego pracy.
Przepis par. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 lutego 1989 r. w sprawie zwolnienia od podatku dochodowego dochodów z tytułu niektórych rodzajów działalności gospodarczej /Dz.U. nr 3 poz. 20 ze zm./ ma zastosowanie w tych przypadkach, gdy równolegle jest prowadzona działalność zwolniona od podatku i podlegająca opodatkowaniu.
1. Art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /t.j. Dz.U. 1993 nr 108 poz. 486 ze zm./ nie stanowi samoistnej podstawy odpowiedzialności osób trzecich za zaległe zobowiązania podatkowe podatnika. 2. Odpowiedzialność podatkowa osób trzecich powinna wynikać z ustawy, nie można zaś jej dorozumiewać.
Odroczenie terminu - oznaczające przesunięcie w czasie końcowej daty dokonania określonej czynności prawnej - możliwe jest jedynie w odniesieniu do terminów, które w dniu złożenia wniosku przez podatnika jeszcze nie upłynęły.