"Zarządzający transportem" oznacza osobę fizyczną zatrudnioną przez przedsiębiorcę lub, jeżeli przedsiębiorca jest osobą fizyczną, tę osobę fizyczną lub, w razie potrzeby, inną osobę fizyczną wyznaczoną przez tego przedsiębiorcę na podstawie umowy, zarządzającą w sposób rzeczywisty i ciągły operacjami transportowymi przedsiębiorcy.
Nie zachodzi nieważność postępowania z art. 379 pkt 2 k.p.c., gdy w sprawie o rentę strona reprezentowana jest przed sądami powszechnymi przez polskiego adwokata prowadzącego kancelarię adwokacką w Niemczech i świadczącego w Polsce usługę prawną na podstawie art. 56 TFUE. Biuletyn SN Izby Pracy i Ubezpieczeń Społecznych nr 5/2019 Adwokat polski prowadzący kancelarię adwokacką w innym państwie członkowskim
Wyeliminowanie w prawie krajowym możliwości uzupełnienia w okresie pięcioletnim wymagania odpowiednich umiejętności i kompetencji zawodowych przez uzyskanie stażu pracy w gospodarstwie rolnym jest sprzeczne z celami i wymaganiami ustanowionymi w rozporządzeniu nr Rady 1257/1999 i prowadzi do istotnego pogorszenia sytuacji młodych rolników. Zaostrzenie wymagań na etapie uzupełniania kwalifikacji, z
Niemieckie władze w wyniku interwencji polskiego rządu 30 stycznia 2015 r. podjęły decyzję o zawieszeniu wykonywania i egzekwowania przepisów dotyczących płacy minimalnej do przejazdów tranzytowych wykonywanych przez polskich przewoźników do czasu wyjaśnienia tej sprawy przed Komisją Europejską. KE zamierza zbadać m.in. zgodność z unijnym prawem niemieckiej ustawy o płacy minimalnej.
Pojęcie 'usług w zakresie badań naukowych', o których mowa w ustawie Pzp, należy utożsamiać z pojęciem 'badań naukowych' zdefiniowanym w ustawie o zasadach finansowania nauki.
Delegowanie pracowników do pracy na terenie Niemiec wymaga zapewnienia im niemieckiej płacy minimalnej (MiLoG). Bez znaczenia dla tego obowiązku jest czas trwania delegowania, nawet jeżeli w przypadku pracowników-kierowców polega ono na wykonaniu jednorazowego przewozu. Obecnie wskazana ustawa ma powszechne zastosowanie. Jednak w indywidualnych przypadkach można domagać się przed sądem rozstrzygnięcia
TSUE rozstrzygnie, czy korespondencja nadana za pośrednictwem operatora prywatnego może być traktowana gorzej niż ta wysłana Pocztą Polską.
Sytuacja, w której Zamawiający będzie miał wpływ na treść, sposób i metody realizacji audycji telewizyjnej lub radiowej nie zaburza odpowiedzialności programowo - redakcyjnej dostawcy usług medialnych, który może zdecydować, o dopuszczalności emisji danego programu bądź z niej zrezygnować, gdy treść audycji będzie naruszała przepisy prawa lub zasady funkcjonowania nadawcy.
Treść art. 12 ust. 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/2014/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE, który wprowadza do systemu zamówień publicznych instytucję odwróconego zamówienia in-house, ani treść innego przepisu tej dyrektywy nie uprawnia do uznania, że istnieje możliwość bezpośredniego powoływania się na przepis art. 12 ust. 2
Podlegający stwierdzeniu przez sąd w sprawie o naprawienie szkody obowiązek, o którym mowa w art. 4171 § 4 k.c., musi wynikać z określonych przepisów prawa i być skonkretyzowany co do terminu i treści - tak aby, dało się ustalić, do kiedy objęty nim akt normatywny powinien być wydany i jaką konieczną treść powinien on mieć. Niedopuszczalne byłoby wywodzenie tego obowiązku z ogólnych założeń ustrojowych
Pracodawca, ustalając pracownikowi miejsce wykonywania pracy poza granicami Polski, w zakresie wynagradzania powinien stosować do niego przepisy kraju, w którym praca będzie świadczona. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy przepisy kraju wykonywania pracy są mniej korzystne niż minimalne warunki płacowe obowiązujące w Polsce.
W przypadku koncesji, koncesjonariusz zgadza się na ryzyko operacyjne i finansowe związane ze świadczeniem usługi publicznej w zamian za szansę osiągnięcia zysku poprzez korzystanie z tej usługi. Przedsiębiorca budowlany natomiast osiąga zysk w formie uzgodnionej za wykonanie zamówienia.
Z uwagi na zróżnicowany charakter poszczególnych zamówień oraz istotę uwarunkowań organizacyjnych, gospodarczych i ekonomicznych związanych z realizacją świadczeń w ramach zamówień publicznych kwestię rażąco niskiej ceny należy analizować w aspekcie konkretnego zamówienia, z uwzględnieniem wszelkich okoliczności mających realny wpływ na proces sporządzania oferty.
Zarówno dyrektywa 2004/18/WE w art. 47 odnoszącym się do sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawcy, jak i dyrektywa 2004/17/WE w art. 53 ust. 4 zezwala, aby wykonawca, w stosownych sytuacjach oraz w przypadku konkretnego zamówienia, polegał na zdolnościach innych podmiotów niezależnie od łączących go z nim powiązań prawnych.