Nie jest dopuszczalne prowadzenie przez radcę prawnego indywidualnej kancelarii, nie będącej spółką ani spółdzielnią o jakich mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej /Dz.U. nr 41 poz. 324/ świadczącej pomoc prawną /obsługę prawną/ podmiotom gospodarczym w zakresie ich działalności gospodarczej.
Przepisy ustawy z dnia 1 lutego 1983 r. - Prawo o ruchu drogowym /Dz.U. nr 6 poz. 35/ nie wyłączają możliwości prowadzenia usług w zakresie szkolenia kandydatów na kierowców przez osoby fizyczne na podstawie zgłoszenia do ewidencji w trybie ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej /Dz.U. nr 41 poz. 324/.
W sytuacji, w której normy materialnego prawa administracyjnego nie stanowią inaczej, nie jest wyłączone wydanie decyzji uznającej określone działania, podjęte przed udzieleniem wymaganego zezwolenia właściwego organu administracyjnego za zgodne z prawem, jeżeli organ ten potwierdzi zachowanie wszystkich merytorycznych przesłanek, od jakich uzależnione było udzielenie zezwolenia. Tego rodzaju zalegalizowanie
W świetle art. 92 ustawy z dnia 4 maja 1982 r. o szkolnictwie wyższym /Dz.U. 1985 nr 42 poz. 201 ze zm./, uchwała kolegium dziekańskiego o skreśleniu z listy studentów może mieć jedynie charakter opinii.
Postępowanie o zwrot wywłaszczonej nieruchomości nie jest kontynuacją postępowania wywłaszczeniowego. Datą wszczęcia postępowania o zwrot wywłaszczonej nieruchomości jest dzień doręczenia żądania organowi /art. 61 par. 3 Kpa/.
1. Przepis art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o sprzedaży państwowych nieruchomości rolnych oraz uporządkowaniu niektórych spraw związanych z przeprowadzeniem reformy rolnej i osadnictwa rolnego /t.j. Dz.U. 1989 nr 58 poz. 348/ nie wyłącza uprawnienia kółek i organizacji rolniczych do wyrażania opinii także co do tego, czy nieruchomości państwowe mają być sprzedane z wyłączeniem
Zezwolenie na wywóz za granicę i przywóz z zagranicy towarów jest decyzją administracyjną podlegającą unormowaniom Kodeksu postępowania administracyjnego /art. 196 par. 2 pkt 4 - innych rodzajów działalności gospodarczej - Dz.U. 1980 nr 9 poz. 26/ i przysługuje na nią skarga z powodu jej niezgodności z prawem do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Uprawnienie do przebywania w lokalu, warunkujące zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, musi być oceniane w powiązaniu z przepisami określającymi normy zaludnienia lokali mieszkalnych. Niedopuszczalne jest zameldowanie osoby posiadającej pochodne prawo do lokalu, jeżeli prowadziłoby to do pozbawienia dotychczasowego najemcy zagwarantowanej mu minimalnej powierzchni mieszkalnej
Na przesadzanie drzew i krzewów potrzebne jest zezwolenie terenowego organu administracji państwowej /art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska - Dz.U. nr 3 poz. 6 ze zm./.
Ustalenie należności z tytułu nabycia gruntów leśnych na cele nierolnicze lub nieleśne pod rządem ustawy z dnia 26 października 1971 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych oraz rekultywacji gruntów /Dz.U. nr 7 poz. 249 ze zm./ nie jest uzależnione od istnienia planu urządzenia gospodarstwa leśnego, o jakim mowa w par. 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 września 1977 r. w sprawie wykonania niektórych
1 Nie ma przeszkód dla ustalenia lokalizacji na wspólnym terenie inwestycji jednorodnych, realizowanych przez różnych inwestorów. 2. Przepisy prawa nie ustanawiają obowiązku pełnego uwzględnienia w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji wszystkich warunków określonych we wcześniejszych wskazaniach lokalizacyjnych /art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym - Dz.U.
Prawidłowe wykonanie orzeczenia sądowego nakazującego opuszczenie i wydanie lokalu mieszkalnego nie może polegać na samowolnym utrudnianiu wstępu do lokalu przez wierzyciela.
Uwzględnienie przez terenowy organ administracji państwowej prośby użytkownika wieczystego o przedłużenie terminu rozpoczęcia budowy na podstawie art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. 1989 nr 14 poz. 74/ powoduje, że trzyletni termin przewidziany do zakończenia budowy biegnie dopiero od końca nowego terminu rozpoczęcia budowy.
Żądanie strony, aby nie powoływać biegłego z określonych województw, nie może być uznane za wiążące dla organu. Wyłączenie biegłego winno nastąpić tylko na zasadzie i w trybie określonym w art. 24 Kpa. Generalnie, niczym nie umotywowane zastrzeżenia strony do biegłych z określonych województw, nie stanowi przeszkody do powołania ich do wydania opinii w sprawie.
Unormowanie zawarte w par. 1 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 lutego 1989 r. w sprawie zwolnienia od podatku dochodowego dochodów z tytułu niektórych rodzajów działalności gospodarczej /Dz.U. nr 3 poz. 20 ze zm./ oznacza możliwość zarówno łącznego, jak i oddzielnego wykonywania robót w zakresie budownictwa mieszkaniowego oraz infrastruktury towarzyszącej, mających charakter inwestycji
Jeżeli jedna ze stron w tej samej sprawie złoży odwołanie i uzyska decyzję ostateczną, oznacza to, że w rozumieniu art. 198 Kpa wyczerpany został tok instancji w postępowaniu administracyjnym wobec pozostałych stron, bez względu na to, która z nich złożyła odwołanie.
Plan zagospodarowania przestrzennego sam przez się nie przekształca już istniejącego stanu zagospodarowania terenu i nie zmienia ani stanu własności, ani stanu posiadania.
Przepis art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 czerwca 1972 r. o wykonywaniu i organizacji rzemiosła /Dz.U. 1983 nr 7 poz. 40/ stwierdza, że uprawnienie może być cofnięte, jeżeli osoba której wydano to uprawnienie "zalega przez okres dłuższy niż 6 miesięcy z opłaceniem ostatecznie ustalonych należności podatkowych". Skoro ustawodawca uzależnił możliwość cofnięcia uprawnienia od stwierdzenia, że osoba
Zawieszenie postępowania z przyczyny określonej w art. 97 par. 1 pkt 1 Kpa jest obligatoryjne, ale jedynie wtedy, gdy wezwanie spadkobierców zmarłej strony do udziału w postępowaniu nie jest możliwe i nie zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 30 par. 5 Kpa.
Plan rozmieszczenia aplikantów bez względu na walory osobiste i zawodowe kandydata oraz stopień zapotrzebowania na pomoc prawną na danym terenie stanowi przeszkodę nie do usunięcia w sprawie wpisu na listę aplikantów adwokackich.
Realizacja infrastruktury społecznej, np. pawilonów handlowo-usługowych, nie może prowadzić do odjęcia własności nieruchomości dotychczasowemu właścicielowi i przekazania jej we władanie innym osobom fizycznym.
1. Uzgodnienie projektu prac budowlanych w obiekcie zabytkowym dokonane przez wojewódzkiego konserwatora zabytków nie jest wprawdzie decyzją administracyjną w rozumieniu art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury i o muzeach /Dz.U. nr 10 poz. 48 ze zm./, stanowi jednak obietnicę /promesę/ wydania we właściwym czasie zezwolenia przewidzianego tym przepisem. Wojewódzki konserwator
1. Decyzja zatwierdzająca projekt podziału nieruchomości wydana na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /TJ. Dz.U. 1989 nr 14 poz. 74/ nie rozstrzyga ani o wyłączeniu gruntów tej nieruchomości z produkcji rolnej ani o wygaśnięciu jej zarządu przysługującego jednostce gospodarki uspołecznionej. 2. W razie przeznaczenia gruntów