1. Wykładnia art. 67a §1 pkt 3 o.p. prowadzi do wniosku, że prawodawca wskazał na konieczność uwzględnienia podczas rozstrzygania wniosków w sprawie umorzenia zaległości podatkowych uznania administracyjnego, przepis ten wyznacza bowiem organom administracji publicznej kompetencję do podjęcia określonego rozstrzygnięcia w sprawie polegającej na obowiązku dokonywania wyboru między alternatywnymi i równoważnymi
Jeśli najemca ma możliwość wyboru korzystania z dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej i wody poprzez decydowanie o ich zużyciu, a w umowie strony postanowiły, że najemca będzie odrębnie rozliczać czynsz najmu oraz należności za te towary na podstawie indywidualnego zużycia, to dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej i wody, świadczone przez wynajmującego obok zasadniczej usługi najmu
W świetle art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług gmina nie jest uznawana za podatnika podatku od towarów i usług w odniesieniu do opłat z tytułu wyżywienia dzieci w placówkach oświatowych i żłobkach, gdyż wykonuje te działania w ramach swojego imperium i nie działa na zasadach rynkowych, co nie zakłóca reguł konkurencji.
Na organie wydającym interpretację indywidualną spoczywa z mocy art. 14c § 1 i § 2 O.p. obowiązek dokonania przez organ wyczerpującej oceny stanowiska wnioskodawcy, albowiem daje to temu ostatniemu gwarancję, że zastosowanie się do interpretacji nie będzie mu szkodzić, niezależnie od zawartego w interpretacji stanowiska. Uzasadnienie interpretacji powinno być na tyle wyczerpujące, aby wynikało z niego
W sytuacji gdy strona nie miała obowiązku osobistego stawiennictwa w związku z prowadzonymi czynnościami sprawdzającymi, organ podatkowy nie jest uprawniony do zwrotu kosztów postępowania.