Zwrot kosztów przejazdu taksówkami w celach służbowych, dokonywany przez pracodawcę, stanowi przychód pracownika ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ jest to świadczenie pieniężne związane z wykonywaniem pracy, niezależnie od rodzaju środka transportu i celu, któremu służyło, o ile ma związek z obowiązkami służbowymi wynikającymi ze
Obniżenie kapitału zakładowego spółki zależnej poprzez obniżenie wartości nominalnej wszystkich udziałów stanowi transakcję kontrolowaną w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym wymaga sporządzenia dokumentacji cen transferowych, jeżeli spełniona zostanie przesłanka przekroczenia wartości rocznej transakcji, o której mowa w art. 11k ust. 2 tej ustawy
Art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej zawiera dwie przesłanki, przy zaistnieniu których organ podatkowy może w drodze decyzji zastosować ulgę podatkową, tj. "ważny interes podatnika" lub "interes publiczny". Terminy te są pojęciami nieostrymi, natomiast o istnieniu ważnego interesu podatnika decydują kryteria obiektywne, zgodne z powszechnie obowiązującą hierarchią ważności.
Organ podatkowy nie może samodzielnie dokonywać klasyfikacji funkcji nieruchomości, lecz powinien odwołać się do odpowiednich zapisów ewidencji gruntów i budynków. Oznacza to, że co do zasady o sposobie kwalifikacji gruntu (budynku) dla celów podatkowych w podatku od nieruchomości, nie tyle decyduje sposób rzeczywistego wykorzystania nieruchomości, a jej funkcje (przeznaczenie) ujawnione w ewidencji
Organ podatkowy nie może samodzielnie dokonywać klasyfikacji funkcji nieruchomości, lecz powinien odwołać się do odpowiednich zapisów ewidencji gruntów i budynków. Oznacza to, że co do zasady o sposobie kwalifikacji gruntu (budynku) dla celów podatkowych w podatku od nieruchomości, nie tyle decyduje sposób rzeczywistego wykorzystania nieruchomości, a jej funkcje (przeznaczenie) ujawnione w ewidencji
Dla zwolnienia od podatku od nieruchomości, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, kluczowe jest faktyczne udostępnienie infrastruktury kolejowej przewoźnikom kolejowym. Brak faktycznego udostępnienia przez zarządcę infrastruktury kolejowej wyklucza możliwość skorzystania z tego zwolnienia.
Organ podatkowy nie może samodzielnie dokonywać klasyfikacji funkcji nieruchomości, lecz powinien odwołać się do odpowiednich zapisów ewidencji gruntów i budynków. Oznacza to, że co do zasady o sposobie kwalifikacji gruntu (budynku) dla celów podatkowych w podatku od nieruchomości, nie tyle decyduje sposób rzeczywistego wykorzystania nieruchomości, a jej funkcje (przeznaczenie) ujawnione w ewidencji
Dla zwolnienia od podatku od nieruchomości, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, kluczowe jest faktyczne udostępnienie infrastruktury kolejowej przewoźnikom kolejowym. Brak faktycznego udostępnienia przez zarządcę infrastruktury kolejowej wyklucza możliwość skorzystania z tego zwolnienia.
Warunkiem skorzystania ze zwolnienia podatkowego określonego w art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych jest łączne spełnienie przesłanek wskazanych w tym przepisie, w tym prowadzenie gospodarstwa rolnego o niezmniejszonej powierzchni, w granicach 11–300 ha, przez nabywcę przez minimum 5 lat od daty nabycia gruntów.
Dla uznania wydatku za koszt podatkowy w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie wystarcza formalna rzetelność dokumentacji księgowej ani prawidłowe jej udokumentowanie. Kluczowe jest wykazanie, że wydatek ten spełnia kryteria materialnoprawne, tj. pozostaje w bezpośrednim lub pośrednim związku przyczynowo-skutkowym z osiąganiem przychodów, zachowaniem lub zabezpieczeniem
Zgodnie z art. 116 § 2 Ordynacji podatkowej, odpowiedzialność członków zarządu obejmuje zaległości podatkowe z tytułu zobowiązań, których termin płatności upływał w czasie pełnienia przez nich obowiązków członka zarządu. Przepis ten jednoznacznie wiąże odpowiedzialność z momentem powstania zobowiązania podatkowego z mocy prawa, a nie z datą wydania decyzji określającej wysokość zobowiązania w kwocie
W przypadku transakcji udokumentowanych za pomocą faktur lub dowodów zakupu nieodzwierciedlających rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych określone w nich wydatki nie mogą stanowić kosztu podatkowego. Teza od Redakcji