Opodatkowanie powinno zatem obejmować te czynności, które co prawda były niezgodne z prawem, jednakże mogłyby one być dokonane jako legalne, i bez wątpienia podlegałyby wówczas opodatkowaniu. Przepisy te nie penalizują już samego posiadania takiego nielegalnie wytworzonego alkoholu, tak jak to czyniła w art. 5 ustawa z dnia 22 kwietnia 1959 r. o zwalczaniu niedozwolonego wyrobu spirytusu. Wyrażony
Brak jakichkolwiek podstaw, aby regulację zawartą w art. 70 Ordynacji podatkowej po jego nowelizacji, która weszła w życie 1 stycznia 2003 r., stosować do stanów faktycznych mających miejsce przed tą datą. Wszczęcie postępowania upadłościowego może wobec tego przerwać bieg terminu przedawnienia roszczeń o zapłatę podatku tylko wobec roszczeń, które w tym dniu nie były jeszcze przedawnione.
Sprawa, w której przedmiotem sporu jest wysokość podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe, jest sprawą z zakresu ubezpieczeń społecznych, w której nie ma obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa (art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, Dz.U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.). W konsekwencji, koszty wynikające
Strona przeciwna nie ma, poza zażaleniem na postanowienie o kosztach postępowania, procesowych środków weryfikacji podanej przez stronę skarżącą wartości przedmiotu zaskarżenia. Takie uprawnienie przysługuje przewodniczącemu na podstawie art. 218 p.p.s.a. oraz sądowi wydającemu wyrok w sprawie. W związku z tym w sytuacji, gdy pełnomocnik skarżącego na poszczególnych etapach postępowania wskazuje różne
Skoro zatem w aktach sprawy znajduje się poświadczony za zgodność z oryginałem odpis potwierdzenia uiszczenia wpisu sądowego, opiewający na tę kwotę, należy uznać, iż wpis w sprawie został przez Skarżącego poniesiony.
Celem instytucji prawa pomocy jest zagwarantowanie dostępu do sądu osobom (zarówno fizycznym jak i prawnym oraz innym jednostkom organizacyjnym), których wyjątkowo trudna sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów postępowania.
Celem instytucji prawa pomocy jest zagwarantowanie dostępu do sądu osobom (zarówno fizycznym jak i prawnym oraz innym jednostkom organizacyjnym), których wyjątkowo trudna sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów postępowania.
Celem instytucji prawa pomocy jest zagwarantowanie dostępu do sądu osobom (zarówno fizycznym jak i prawnym oraz innym jednostkom organizacyjnym), których wyjątkowo trudna sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów postępowania.
Brak świadomości co do "chwilowego nieposiadania pełnomocnika" nie stanowi okoliczności uzasadniającej przywrócenie terminu do wniesienia zażalenia.
Sąd trafnie wskazał na środki zgromadzone na koncie jako te zasoby, z których mogą zostać poniesione koszty sądowe bez uszczerbku utrzymania koniecznego dla skarżącego i jego żony, skoro środki te nie były wykorzystywane na bieżące ich utrzymanie. Bez znaczenia w tym wypadku pozostaje fakt, że konto to prowadzone jest na nazwisko żony. Bezsporne, bowiem jest, że na koncie tym gromadzone są również
Jeżeli poniesienie kosztów związanych z postępowaniem sądowoadministracyjnym pociągnęłoby za sobą uszczerbek w utrzymaniu skarżącej, ma ona prawo domagać się stosownej pomocy od Skarbu Państwa, a po wykazaniu, że powyższe okoliczności rzeczywiście zachodzą, pomoc taka będzie jej przyznana.
Zarówno art. 39 § 1 k.k.s., jak i art. 86 § 1 k.k., określając granice kary łącznej grzywny posługują się kryterium ilości stawek dziennych. W konsekwencji, ustalenie najsurowszej kary jednostkowej, stanowiącej dolną granicę kary łącznej, musi uwzględniać liczbę orzeczonych stawek dziennych. Natomiast górną granicę tej kary będzie wyznaczała suma stawek dziennych, ustalonych odnośnie do każdej z jednostkowych
Zażalenie nie przysługuje na postanowienia Naczelnego Sądu Administracyjnego, choćby dotyczyły one kwestii, która nie była przedmiotem rozpoznania wojewódzkiego sądu administracyjnego, ponieważ są one prawomocne od daty ich wydania.