Postępowanie w sprawie zawarcia umów ze świadczeniodawcami, prowadzone na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. Nr 210, poz. 2135 ze zm.), nie jest postępowaniem administracyjnym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Sprawa o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń staje się sprawą administracyjną
Wyjaśnienie czy strona skarżąca jest prawidłowo reprezentowana przez pełnomocnika wyprzedza ocenę, czy skarga została należycie opłacona.
W sytuacji, gdy strona skarżąca wniosła wiele spraw, wiążących się z obowiązkiem uiszczenia w każdej z nich wpisów sądowych w tym samym lub zbliżonym okresie czasu, okoliczność ta powinna być uwzględniona przy ocenie, w ramach art. 246 par. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./, możliwości uiszczenia przez skarżącą
1. Z uregulowań zawartych w przepisach art. 246-256 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270/ wynika, że poza przypadkiem, o którym mowa w art. 247 tej ustawy, jedyną przesłanką merytoryczną w orzekaniu o przyznaniu prawa pomocy osobie fizycznej jest sytuacja materialna wnioskodawcy w powiązaniu z jego stanem rodzinnym. Do takich
Pozostawienie bez rozpoznania, na podstawie art. 49 par. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./, wniosku o przyznanie prawa pomocy przed wezwaniem skarżącego /pełnomocnika/ do uiszczenia wpisu sądowego od skargi, nie pozbawia skarżącego uprawnienia do złożenia ponownego wniosku o przyznanie prawa pomocy, o jakim mowa
Sprzedaż napojów alkoholowych, w tym także możliwość spożywania jego w bliskim sąsiedztwie Ośrodka Kultury, zakłóci atmosferę spokoju i powagi tego miejsca. Nie jest to pożądane w sąsiedztwie gminnego obiektu wykorzystywanego na działalność kulturalną. Istotnie, może zmniejszyć zapotrzebowanie na jego działalność oraz spowodować powstanie i rozpowszechnianie negatywnych opinii. Powyższa ocena Sądu
W sytuacji gdy połączono sprawy /skargi/ tej samej strony na różne akty lub czynności albo bezczynności także do wspólnego rozstrzygnięcia /art. 111 par. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./, skarga kasacyjna jako jedno pismo procesowe w znaczeniu formalnoprawnym w rozumieniu art. 173 tej ustawy tj. co do rodzaju
Wpis stały od skargi kasacyjnej, wniesionej od wyroku, zawierającego rozstrzygnięcia co do kilku oddzielnych spraw /skarg/ wskutek ich połączenia w oparciu o art. 111 par. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ do łącznego rozpoznania i rozstrzygnięcia, stanowi sumę wpisów stałych należnych w każdej z tych spraw /skarg
Zarządzenie połączenia kilku oddzielnych spraw na podstawie art. 111 par. 1 lub par. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ w celu ich łącznego rozpoznania lub także rozstrzygnięcia nie powoduje powstania jednej nowej sprawy. Jeżeli połączenie dotyczy także rozstrzygnięcia, to sąd wydaje wprawdzie jeden wyrok, ale jest
Przez dokonanie czynności, o którym mowa w art. 87 par. 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ należy rozumieć czynność niewadliwą, względnie obarczoną brakiem formalnym, podlegającym usunięciu.
1. Skarżącej spółce przysługiwała skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego w terminie 30 dni od dnia doręczenia uchwały Rady Miejskiej odpowiadającej na pierwsze wezwanie do usunięcia naruszenia prawnego. 2. Nie można traktować instytucji wezwania do usunięcia naruszenia prawnego jako czynności niewywołującej żadnych skutków prawnych, która może być powtarzana bez ograniczeń. Taki pogląd pozbawiałby
Urząd Patentowy uwzględnia wniosek o przedłużeniu prawa ochronnego na znak towarowy przez wydanie decyzji administracyjnej (art. 153 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, Dz.U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1117 ze zm., w związku z art. 104 i 107 § 1 K.p.a. i art. 252 Prawa własności przemysłowej).
Przepis art. 189 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270/ ma odpowiednie zastosowanie do sytuacji, w których istniały podstawy do odrzucenia wniosku o przywrócenie terminu określone w art. 88 powołanej ustawy.
Brak ustawowej przyczyny wznowienia, określonej w art. 272 par. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ zachodzi także wówczas, gdy w skardze o wznowienie powołano się wprawdzie na orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego, stwierdzające niezgodność określonych przepisów prawa z Konstytucją, lecz przepisy te nie były stosowane
1. Przepisy art. 270 i art. 272 par. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ dotyczą prawomocnego orzeczenia kończącego postępowanie w sprawie sądowoadministracyjnej w rozumieniu art. 1 i art. 134 par. 1 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. 2. Podstawą prawną żądania, po prawomocnym zakończeniu postępowania
Podstawą prawną żądania, po prawomocnym zakończeniu postępowania w sprawie sądowoadministracyjnej, wzruszenia prawomocnego postanowienia niekończącego postępowania w takiej sprawie stanowi wprost art. 190 ust. 4 w zw. z art. 8 ust. 2 Konstytucji, a do jego wzruszenia mają odpowiednie zastosowanie przepisy o wznowieniu postępowania sądowoadministracyjnego, tj. art. 272 par. 2, art. 275, art. 276, art
Uprawniony jest pogląd, że dokument będący elementem pełnomocnictwa nie powinien podlegać rygorom dalej idącym niż samo pełnomocnictwo. Jeżeli zatem w art. 37 par. 1 zdanie 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ jest mowa o uwierzytelnieniu pełnomocnictwa, pojęcie pełnomocnictwa należy rozumieć całościowo, jako komplet
Ogłoszenie Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o możliwości uzyskania i rozszerzenia koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych nie należy do kategorii aktów i czynności, o których mowa w art. 3 par. 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi./Dz.U. nr 153 poz. 1270/.
Dokument zawierający umocowanie organu osoby prawnej do udzielenia pełnomocnictwa procesowego nie powinien podlegać rygorom formalnym dalej idącym niż rygory dotyczące dokumentu pełnomocnictwa (art. 37 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, Dz.U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).