1. Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie jest organem administracji publicznej w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, posiadającym kompetencje do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach wchodzących w zakres działania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w tym w sprawach wymienionych w art. 83 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
Na Powszechne Towarzystwo Emerytalne nałożono karę nie za błędną interpretację niejasnych przepisów, lecz za niezastosowanie się do wskazań pokontrolnych Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych, której zadaniem jest ochrona interesów członków otwartych funduszy emerytalnych.
Na gruncie art. 18 ust. 10 pkt 1 lit. "a" ustawy z dnia 26 października 1982 r. - o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /t.j. Dz.U. 2002 nr 147 poz. 1231 ze zm./ nawet jednorazowe złamanie zasady sprzedaży napojów alkoholowych określone w ustawie powoduje obowiązek właściwego organu do cofnięcia zezwolenia na sprzedaż tych napojów.
Wygaśnięcie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przed upływem okresu, na który zostało udzielone, nie daje podstaw do żądania zwrotu części opłaty za okres przypadający po wygaśnięciu zezwolenia.
Przedmiotem wezwania skierowanego przez przewodniczącego do strony w trybie art. 49 par. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ może być tylko usunięcie takich braków, które uniemożliwiają nadanie pismu prawidłowego biegu. W sytuacji gdy sąd dysponował aktami administracyjnymi oraz odpowiedzią na skargę organu, a w sprawie
Ani Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego, ani też Rada Ministrów nie są organami kompetentnymi do ustalenia czy dany preparat /produkt/ jest lekiem, gdyż decydujące znaczenie miało wpisanie preparatu w 1996 r. jako leku do Rejestru Środków Farmaceutycznych i Materiałów Medycznych na podstawie obowiązującej wówczas ustawy z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych
Jeśli statut miasta stanowi o obowiązku opiniowania projektów uchwał rady przez odpowiednią komisję stałą, to zasięgnięcie takiej opinii jest obligatoryjne i nie może zostać pominięte.