Praca na wysokości w rozumieniu § 105 ust. 1 rozporządzenia dotyczy każdej pracy wykonywanej na powierzchni znajdującej się co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi, gdzie terminy "podłoga" i "ziemia" są rozumiane umownie, odnosząc się do każdej powierzchni bezpośrednio niższej względem miejsca pracy, niezależnie od ich znaczenia słownikowego
Pełnienie obowiązków na stanowisku kierowniczym w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej wymaga spełnienia ściśle określonych przez ustawodawcę kwalifikacji oraz stażu pracy w pomocy społecznej, niezależnie od tymczasowego charakteru powierzenia tych obowiązków, a praca związana z realizacją świadczeń rodzinnych nie kwalifikuje się jako staż pracy w ramach pomocy społecznej.
Zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie chorób zawodowych, ocena, czy określone schorzenie pracownika może być uznane za chorobę zawodową, wymaga dokładnego analizowania całokształtu okresu narażenia zawodowego oraz spójnej oceny medycznej przez uprawnione jednostki orzecznicze.
Samodzielne pełnienie funkcji prokurenta w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością przy jednoczesnym braku wynagrodzenia za tę funkcję nie stanowi samo w sobie przeszkody w uzyskaniu statusu osoby bezrobotnej, o ile nie wykazano bezspornie brak gotowości do podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy.
W przypadku oceny prawnego usprawiedliwienia niestawiennictwa osoby bezrobotnej w wyznaczonym terminie w urzędzie pracy, kluczowe jest, by przyczyna niestawiennictwa została nie tylko zgłoszona w odpowiednim terminie, ale również aby była obiektywna i niezależna od woli zgłaszającego, co umożliwia jej weryfikację przez właściwy organ. Naruszenie tych zasad prowadzi do utraty statusu bezrobotnego zgodnie
Ocena, czy istnieje 'uzasadniony przypadek' umożliwiający odstąpienie od stosowania ograniczeń dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, zgodnie z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, wymaga od organu administracyjnego rzetelnego zbadania i uzasadnienia na podstawie konkretnych
Zgodnie z art. 17 ust. 6 ustawy o świadczeniach rodzinnych rejestracja w urzędzie pracy i posiadanie statusu osoby bezrobotnej nie wykluczają możliwości uzyskania świadczenia pielęgnacyjnego, jednak przyznanie świadczenia wymaga ustalenia, że niepodejmowanie zatrudnienia jest związane ze sprawowaną opieką nad osobą niepełnosprawną.
Pobranie świadczenia nienależnego na podstawie art. 76 ust. 1 i ust. 2 pkt 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy może być obarczone obowiązkiem zwrotu tylko w przypadku wykazania przez organ zawinionego działania beneficjenta, który działał w złej wierze, mając świadomość nienależności pobrania.