Usługi zdrowotne w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 10 ustawy obejmują swym zakresem usługi z zakresu medycyny pracy. Tym samym, możliwym jest zastosowanie do ich udzielania art. 5 ust. 1 pkt 10 ustawy.
Jednostka budżetowa, która nie utworzyła rachunku dochodów własnych i nie poniosła z tego rachunku kosztów związanych z utworzeniem stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej nie może otrzymać ze środków PFRON refundacji poniesionych kosztów na utworzenie tego stanowiska.
Przy obliczaniu dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych wypracowanych w trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym wynagrodzenie za jedną godzinę ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w ostatnim miesiącu okresu rozliczeniowego.
Ruchomy system czasu pracy polega na tym, że pracownik samodzielnie ustala godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy w przedziale czasu przewidzianym w przepisach wewnątrzzakładowych (w układzie zbiorowym pracy lub regulaminie pracy).
Jednostki organizacyjne powiatu bądź gminy będące jednostkami budżetowymi nie mogą otrzymywać zwrotu kosztów, o których mowa w art. 26f ustawy o rehabilitacji zawodowej (...), bowiem ze środków publicznych nie mogą być finansowane dwukrotnie te same koszty.
W przypadku pełnienia dyżuru medycznego w porze nocnej, pracownikowi przysługuje zarówno dodatek za pracę w porze nocnej, jak również dodatkowe wynagrodzenie za pełniony dyżur medyczny.
W celu finansowania ze środków PFRON znajdujących się na jednym wyodrębnionym rachunku bankowym powiatu zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy oraz zadań z zakresu rehabilitacji społecznej realizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Starosta powinien upoważnić do dysponowania tymi środkami zarówno Dyrektora Powiatowego Centrum