Wyjaśnienie ZUS z dnia 20 stycznia 2006 r. /Emerytura z urzędu dla osób pobierających renty z tytułu niezdolności do pracy/
Nowym uregulowaniem, określonym w art. 27a, jest przyznawanie z urzędu prawa do emerytury zamiast pobieranej renty z tytułu niezdolności do pracy. Przepis ten obowiązuje od 1 stycznia 2006 r.
Emerytura przyznawana jest z urzędu, a więc osoba zainteresowana nie musi występować z wnioskiem o jej przyznanie. Dla osoby urodzonej przed 1 stycznia 1949 r., która osiągnęła wiek 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, zamiast dotychczas pobieranej renty z tytułu niezdolności do pracy przyznawana jest z urzędu emerytura, jeśli osoba ta podlegała ubezpieczeniu społecznemu albo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się