Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26072)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    17.01.2006

    Pismo Ministra Finansów z dnia 17 stycznia 2006 r. /Zmiany wprowadzone w systemie finansów jednostek samorządu terytorialnego w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych/, sygn. ST1-4800-1226/2005/53

    I. Wprowadzono podział sektora finansów publicznych na trzy podsektory: rządowy, samorządowy i ubezpieczeń społecznych (art. 4). Podsektor samorządowy obejmuje jednostki samorządu terytorialnego, ich organy oraz związki i jednostki organizacyjne, wymienione w art. 4 ust. 1 pkt 3, 4, 7, 8 i 12, dla których organem założycielskim lub nadzorującym jest jednostka samorządu terytorialnego, tj.:

    1) jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych;

    2) samorządowe fundusze celowe;

    3) samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;

    4) samorządowe instytucje kultury;

    5) inne samorządowe osoby prawne, utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków i spółek prawa handlowego.

    II. Zdefiniowano pojęcie potrzeb pożyczkowych budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Przez potrzeby pożyczkowe budżetu jednostki samorządu terytorialnego rozumie się zapotrzebowanie na środki finansowe niezbędne do:

    1) sfinansowania deficytu budżetu j ednostki samorządu terytorialnego;

    2) spłat wcześniej zaciągniętych zobowiązań;

    3) wykonywania innych operacji finansowych związanych z długiem jednostki samorządu terytorialnego;

    4) sfinansowania udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego pożyczek;

    5) prefinansowania zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;

    6) przeprowadzenia postępowania ostrożnościowego lub naprawczego, realizowanych na podstawie odrębnych przepisów.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.