27.10.2020 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 27.10.2020, sygn. 0115-KDIT1.4011.636.2020.2.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.636.2020.2.KK

Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej IP BOX preferencyjną stawką podatkową.

Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2020 r. (data wpływu 11 sierpnia 2020 r.), uzupełnionym w dniu 21 października 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 21 października 2020 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest wspólnikiem Spółki jawnej. Spółka ma 7 wspólników i prowadzi działalność od roku 2013 w zakresie wydawania gier komputerowych. Każdy wspólnik zajmuje się tworzeniem i publikowaniem własnych autorskich gier na komputery osobiste i konsole do gier, np.: Xbox, PlayStation. Spółka posiada gry i technologie, na której oparta jest procedura wytworzenia tych gier, które chronione są prawem autorskim. Prawo autorskie jest własnością Spółki. W skład danej gry wchodzą: grafika 2D, grafika 3D, kody źródłowe oprogramowania, utwory muzyczne, utwory tekstowe, nagrania głosowe, nagrania wideo. Materiały chronione są prawami autorskimi. Ponadto Spółka jest właścicielem znaków towarowych do gier, które publikuje. Stanowi to dodatkowo wartość intelektualną Spółki i jej wspólników. Posiadane znaki towarowe są zarejestrowane w Urzędzie Patentowym w USA oraz Europejskim Urzędzie Patentowym. W ramach funkcjonowania Spółki wspólnicy w sposób ciągły pracują na efekty Spółki w dziedzinie działalności badawczo-rozwojowej rozwijana jest własna technologia, np. silnik do gier. Publikowane są także efekty prac Spółki nad technologią w prasie branżowej (głównie zagranicznej). Spółka w sposób ciągły wytwarza nowe gry i ulepszenia do gier będących już na rynku sprzedaży. Przychody osiągane przez Spółkę dotyczą wytworzonych przez Spółkę gier. Przychody dzielone są wg równego podziału na siedmiu wspólników Spółki, a każdy wspólnik odprowadza podatek od uzyskanego dochodu. 99% wartości przychodu Spółki to sprzedaż gier poza granice Polski. Aby dokonywać sprzedaży podpisywane są umowy licencyjne i dystrybucyjne z firmami zagranicznymi takimi jak Microsoft, Sony, Nintendo, Valve Software. Firmy te posiadają własne sklepy i możliwości dystrybucyjne. Największymi rynkami zbytu gier Spółki są USA, Chiny, Europa Zachodnia. Sprzedaży gry do odbiorcy końcowego dokonują licencjobiorcy dystrybutorzy, np. Microsoft i na podstawie ilości sprzedanych kopii sporządzają raporty sprzedaży, będące podstawą do wystawienia faktury przez Spółkę. Spółka prowadzi księgowość wg księgi podatkowej, a jej wspólnicy rozliczają podatek dochodowy od uzyskanych dochodów wg stawki podatku liniowego 19%.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne