09.10.2020 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2020, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.500.2020.1.KW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.500.2020.1.KW

w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2020 r. (data wpływu 16 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (Wnioskodawca) zamierza prowadzić działalność polegającą na sprzedaży m.in. sprzętu wędkarskiego, różnego rodzaju przynęt i zanęt na ryby, wyposażenia biwakowego (namioty, łóżka), ubrań z brandem Spółki, a to wszystko zwane w dalszej części wniosku sprzętem wędkarskim bądź towarami. Spółka w związku z prowadzoną działalnością podejmie różnego rodzaju działania reklamowe i promocyjno-marketingowe, będące realizacją strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Prowadzone akcje reklamowe i promocyjno-marketingowe będą miały na celu zachęcenie kontrahentów i ostatecznych konsumentów do zakupu towarów ofertowanych przez Spółkę, a co za tym idzie spowodują zwiększenie obrotów z tytułu sprzedaży.

W ramach działań marketingowych, Spółka planuje podjęcie współpracy z blogerami i influencerami z kraju i zagranicy (głównie nieprowadzącymi działalności gospodarczej). Zdaniem Spółki, jednym ze skutecznych sposobów dotarcia do nowych odbiorców jest właśnie promocja towarów poprzez blogi tematyczne, które zazwyczaj skupiają określone grono potencjalnych klientów, zainteresowanych konkretną tematyką. Promowanie towarów przez blogerów, influencerów pozwala przy skutecznej kampanii na przedstawienie oferty sprzedaży, zaprezentowanie walorów towaru, zdobycie i rozpowszechnienie pozytywnych komentarzy i tym samym zdobycie nowej grupy odbiorców. Towary byłyby co prawda przekazane blogerom i influencerom nieodpłatnie, ale bloger zobowiąże się zamieścić na swoim blogu link do towaru wraz z jego opisem, recenzją i zdjęciami.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne