Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2020, sygn. 0111-KDIB1-3.4011.38.2020.3.JKT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4011.38.2020.3.JKT
w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 7 lutego 2020 r. (data wpływu 17 lutego 2020 r.), uzupełnionym 4 i 9 czerwca 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca będzie mógł użyć stawki 5% od dochodu uzyskiwanego z tytułu przenoszenia autorskich praw majątkowych do oprogramowania (interaktywne ścieżki dźwiękowe) tworzonego i rozwijanego przez Wnioskodawcę jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2020 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box). Wniosek nie wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego pismem z 22 kwietnia 2020 r. Znak: 0111-KDIB1-3.4011.38.2020.1.JKT, wezwano do jego uzupełnienia, co tez nastąpiło 4 i 9 czerwca 2020 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca świadczy usługi w zakresie tworzenia interaktywnych utworów muzycznych będących integralnym elementem gier komputerowych (programów komputerowych - ilustracja muzyczna gry) na rzecz podmiotu zlecającego (dalej łącznie: Zleceniodawca). Wnioskodawca posiada na terytorium Polski nieograniczony obowiązek podatkowy w świetle art. 3 ust. 1 w zw. z ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W ramach umowy ze Zleceniodawcą, Wnioskodawca jest bezpośrednio zaangażowany w tworzenie programów komputerowych (przedmiotem umowy jest świadczenie usług, których efektem końcowym jest program komputerowy gra komputerowa). W ramach ww. umowy Wnioskodawca komponuje muzykę oraz opracowuje i przygotowuje ją w formatach elektronicznych aby umożliwić implementację w bibliotekach programistycznych (takich jak FMOD oraz WWISE) służących do adaptowania muzyki i efektów dźwiękowych w grze. Ponadto Wnioskodawca poprzez wykorzystanie algorytmów umożliwia implementację w indywidualnych silnikach do gier opracowanych przez Zleceniodawcę oraz gotowych rozwiązaniach (np: Unity, Unreal). Interaktywne utwory muzyczne wytworzone przez Wnioskodawcę podlegają ochronie prawnej na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej: UPAIPP). W zakresie praw autorskich umowa przewiduje, że Wnioskodawca przenosi na Zamawiającego z chwilą odbioru usługi majątkowe prawa autorskie do stworzonych w wykonaniu umowy utworów, w tym koncepcji teoretycznych, modeli, kodów źródłowych programów komputerowych, dokumentacji i wszelkich innych utrwalonych na jakimkolwiek nośniku i w jakiejkolwiek formie, które powstały w ramach wykonywania niniejszej umowy (Utwory), na polach eksploatacji określonych w art. 50 i odpowiednio art. 74 UPAIPP. Przeniesienie autorskich praw majątkowych, w odniesieniu do tych elementów usługi, które stanowią program komputerowy następuje w pełnym zakresie, określonym w art. 74 ust. 4 UPAIPP. Odpowiedzialność wobec bezpośredniego zleceniodawcy za wykonaną pracę Wnioskodawca ponosi osobiście. Działalność, którą wykonuje Wykonawca wymaga od niego wykorzystywania, a przede wszystkim zwiększania zasobów wiedzy w rezultacie czego tworzy nowe rozwiązania. Zdobytą tak wiedzę Wnioskodawca może po części wykorzystać w ramach bieżących lub przyszłych projektów, jednak w dalszym ciągu nowe projekty wymagają od niego dodatkowej wiedzy oraz tworzenia nowych rozwiązań. Rozwiązania, jakie tworzy Wnioskodawca objęte są ochroną własności intelektualnej, co zawęża możliwość ich ponownego użycia w przyszłości. Dochód, jaki Wnioskodawca osiąga ze sprzedaży kwalifikowanego prawa własności intelektualnej jest uwzględniony w cenie świadczonej przez niego usługi. Wnioskodawca tworzy, łączy, kształtuje i wykorzystuje dostępną aktualnie wiedzę i umiejętności z dziedziny nauki, sztuki i technologii w celu tworzenia nowych i autorskich rozwiązań, w dziedzinie gier komputerowych. Tworzona przez Wnioskodawcę muzyka do gier oraz jej implementacja w sposób innowacyjny przyczynia się do rozwoju oprogramowania gier komputerowych. Podczas tworzenia interaktywnych utworów muzycznych niejednokrotnie Wnioskodawca tworzy makiety i prototypy używając autorskich i innowacyjnych rozwiązań, które bezpośrednio wpływają na atrakcyjność gier komputerowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty