Interpretacja indywidualna z dnia 21.11.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.225.2019.1.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.225.2019.1.WR
Nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 na potrzeby prowadzonej działalności.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 września 2019 r. (data wpływu 23 września 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej- jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 września 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT w Polsce oraz zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej na Litwie oraz zarejestrowanym podatnikiem do celów transakcji wewnątrzwspólnotowych posiadającym ważne numery VAT-UE wydane przez polskie i litewskie organy podatkowe.
Przedmiotem przeważającej działalności Wnioskodawcy jest sprzedaż hurtowa paliw i produktów pochodnych (PKD 46.71.Z).
Wnioskodawca zawarł umowę ze składem podatkowym położonym na Litwie, który jest zarejestrowanym podatkiem podatku od wartości dodanej na Litwie oraz zarejestrowanym podatnikiem do celów transakcji wewnątrzwspólnotowych posiadającym ważny numer VAT-UE wydany przez litewski organ podatkowy. Wnioskodawca dokonuje zakupu towarów posiadających kod CN: 3826 00 10- Biodiesel RME/FAME, które zostały wymienione w poz. 25 załącznika nr 2 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Ustawa) od dostawców mających siedzibę na Litwie na warunkach DDP, w których organizację i koszty załadunku, transportu do nabywcy, ubezpieczenia oraz ewentualnych opłat celnych bierze na siebie sprzedający wraz z ryzykiem związanym z utratą lub uszkodzeniem towaru, który stawiany jest do dyspozycji kupującego pod ustalonym przez niego adresem dostawy. Po stronie nabywcy pozostaje natomiast obowiązek rozładunku (i ryzyko, gdyby podczas rozładunku nastąpiło uszkodzenie lub zniszczenie) zakupionego towaru. Dostawca litewski importuje towar z Białorusi. Towar jest przeznaczony do docelowego przemieszczenia z Litwy do Polski na warunkach FCA wynikających z Incoterms w Polsce tj. sprzedający ponosi koszty transportu, załadunku oraz ubezpieczenia do momentu przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi, wskazanemu przez kupującego, w oznaczonym miejscu, zaś towar uważa się za dostarczony w momencie załadunku przez przewoźnika, w tym momencie następuje przeniesienie ryzyka uszkodzenia lub utraty towaru na kupującego. Wnioskodawca przemieszcza zakupiony towar na skład podatkowy na Litwie. Zgodnie z artykułem 138 pkt 2 lit. c Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, dostawy towarów polegające na przemieszczeniu towarów do innego państwa członkowskiego, które byłyby objęte zwolnieniami przewidzianymi w ust. 1 oraz w lit. a) i b), gdyby zostały dokonane na rzecz innego podatnika podlegają zwolnieniu z podatku od wartości dodanej przez państwa członkowskie i powyższe zwolnienie jest stosowane w zakresie transakcji na Litwie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty