Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2019, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.493.2019.2.RR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.493.2019.2.RR
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania produktów z oferty Spółki w ramach działań marketingowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2019 r. (data wpływu 12 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów z oferty Spółki w ramach działań marketingowych poprzez:
- wykorzystywanie produktów w trakcie zabiegów przeprowadzanych na pokazowych szkoleniach organizowanych u dystrybutorów produktów Spółki (tzw. kuferek zabiegowy);
- przekazanie produktów z oferty Spółki dystrybutorom (w gabinetach medycyny estetycznej oraz w salonach kosmetycznych) jako testera, polegające na pozostawieniu otwartego opakowania u kontrahenta w celu umożliwienia zapoznania z właściwościami konkretnego produktu;
- wymianę produktów przeterminowanych u dystrybutorów produktów Spółki (apteki);
- bonusowanie dystrybutorów/kontrahentów poprzez przekazanie nieodpłatnie produktów z oferty Spółki w przypadku przekroczenia ustalonych poziomów zakupów/obrotów;
- przekazanie nieodpłatnie gratisowych produktów do dowolnego wykorzystania dla kontrahentów/dystrybutorów;
- Programy wsparcia sprzedaży typu sell-out, w ramach których wydawane są produkty z oferty Spółki jako nagrody dla kontrahentów w zamian za zebrane punkty.
jest prawidłowe
- wydanie produktów znajdujących się w ofercie Spółki dla pracowników biura na zużycie prywatne przez pracowników (produkty z krótką datą ważności lub z uszkodzonymi opakowaniami);
jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 września 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów z oferty Spółki w ramach działań marketingowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty