Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    22.10.2019 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2019, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.605.2019.1.RH, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.605.2019.1.RH

    Stawka podatku właściwa dla wykonywanych w ramach inwestycji robót budowlanych.

    Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2019 r. (data wpływu 17 września 2019 r.) uzupełnionym w dniu 17 października 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku właściwej dla wykonywanych w ramach inwestycji pn.: .. robót budowlanych jest nieprawidłowe.

    UZASADNIENIE

    W dniu 17 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 17 października 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku właściwej dla wykonywanych w ramach inwestycji robót budowlanych.

    We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

    Zgodnie z przepisami art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 511) Powiat wykonuje zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie pomocy społecznej. Do zadań własnych Powiatu zgodnie z art. 19 pkt 10 ustawy z dnia 14 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1508 z późn. zm.) należy obowiązek prowadzenia i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczenie w nich skierowanych osób. Jedną z jednostek organizacyjnych Powiatu realizujących jego zadania w ww. zakresie jest Dom Pomocy Społecznej dla Dorosłych. Jest to placówka stacjonarna stałego pobytu dla osób przewlekle somatycznie chorych Zgodnie z obowiązującymi standardami, mając na względzie indywidualne potrzeby mieszkańców, świadczy usługi bytowe i opiekuńcze. Działalność statutowa jednostki ukierunkowana jest na całodobową opiekę osób, które z racji wieku i stanu zdrowia (niepełnosprawności) nie mogą samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu. DPS prowadzi działalność wg PKD 8730Z - pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych zgodnie Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. 1999 r. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm ). DPS mieści się w dawnym kompleksie, na który składa się główny budynek mieszkalny D., budynek mieszkalno-administracyjny A i budynek administracyjny B. W skład kompleksu wchodzi także szereg budynków służących obsłudze technicznej DPS, z których istotnym dla omawianej sprawy jest wolnostojący budynek kotłowni zakładowej, która obecnie zasila w ciepło ww. budynki mieszkalne i budynek administracyjny. Dla pełnego zobrazowania sytuacji w załączeniu Powiat przedłożył mapkę poglądową terenu DPS. W budynku głównym D. znajdują się pokoje mieszkalne, łazienki dla mieszkańców, stołówka, świetlica, dyżurki pielęgniarskie, pomieszczenia rehabilitacji i terapii zajęciowej, kuchnia, magazyn, pralnia i suszarnia, kuchenki pomocnicze, szwalnia, szatnie pracownicze oraz kaplica. Budynek nie ma własnej kotłowni. Jak wcześniej wspomniano, ciepło do ogrzewania pomieszczeń, ciepła woda użytkowa i para do urządzeń w kuchni wytwarzane są w wolnostojącej kotłowni zakładowej, znajdującej się w pobliżu budynku głównego D. W budynku mieszkalno-administracyjnym A, większą część powierzchni zajmują pokoje mieszkalne i łazienki dla mieszkańców. Prócz tego w budynku znajdują się dwa biura pracowników socjalnych, stołówka, dyżurka pielęgniarek, a na parterze budynku - pomieszczenia warsztatu i garaż. Ponadto w budynku znajduje się kuchenka wraz z zapleczem i magazynem oraz świetlica przeznaczona na potrzeby mieszkańców, a które to pomieszczenia sporadycznie są wynajmowane pracownikom DPS. W budynku znajduje się także mieszkanie z oddzielnym wejściem, które jest wynajmowane w zależności o potrzeb, osobom odwiedzającym mieszkańców domu lub pracownikom w związku z wynajmem świetlicy (nocleg). Powierzchnia użytkowa budynku A ogółem wynosi 1000 m&², z czego 200 m&² użytkowane jest na cele nie związane bezpośrednio z funkcją mieszkalną. W budynku biurowym B znajdują się biura pracowników administracji i toalety. W roku 2017 Powiat złożył wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dotację na realizację inwestycji pn. .., w ramach której przewidziano: a) w budynku kotłowni - wymianę zużytych kotłów olejowych na nowe oraz montaż 3 pomp ciepła powietrze-woda do przygotowania ciepłej wody użytkowej na potrzeby budynku głównego D.. W ramach zadania przewidziano odłączenie budynków A i B od źródła ciepła z kotłowni olejowej; b) budowę nowego, niezależnego źródła ciepła dla budynków A i B - gruntowej pompy ciepła glikol-woda, która będzie zlokalizowana w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu w budynku A, wydzielonym z pomieszczeń warsztatu i części pokoju mieszkalnego; c) wykonanie zewnętrznej instalacji zasilającej w ciepło z pionowych sond gruntowych pompę ciepła w bud. A, d) wymianę wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej i zimnej wody użytkowej oraz instalacji hydrantowej; e) termomodernizację budynku administracyjnego B obejmującą, wymianę stolarki okiennej, docieplenie dachu i stropu wraz z wymianą pokrycia dachowego na tym budynku. W zakresie realizowania inwestycji pn. Wnioskodawca jest zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 r. i 2215 oraz z 2019 r. poz. 53 i 730) w zakresie mającym wpływ na sposób obliczenia ceny w związku z udzielanym zamówieniem publicznym. Wnioskodawca nie jest podmiotem publicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1834 oraz z 2018 r. poz. 1693) w zakresie mającym wpływ na sposób wynagrodzenia w związku z zawieraną umową o partnerstwie publiczno-prywatnym lub zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. poz. 1920, z 2018 r. poz. 1669 i 1693 oraz z 2019 r. poz. 730) w zakresie mającym wpływ na sposób obliczenia wynagrodzenia koncesjonariusza wraz z ewentualną płatnością od zamawiającego w związku z zawieraną umową koncesji na roboty budowlane lub usługi. Symbole PKOB według rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.) dla: budynku A - 1130, budynku B - 1220, budynku D. - 1130, Kotłowni - 1274. Przedmiotem umowy zawartej z ewentualnym wykonawcą w związku z realizacją inwestycji pn. będzie termomodernizacja budynków DPS, na którą składają się m in.: modernizacja kotłowni (wymiana kotłów); instalacja pompy ciepła powietrze-woda; instalacja pompy ciepła glikol woda; modernizacja instalacji ciepłej wody użytkowej; modernizacja instalacji centralnego ogrzewania; docieplenie dachu i stropodachu; wymiana stolarki okiennej. W omawianej sprawie z ewentualnym wykonawcą zostanie zawarta jedna umowa na wykonanie robót budowlanych wraz z dostawą urządzeń i materiałów w ramach realizacji inwestycji, w tym urządzeń (pompy ciepła z armaturą towarzyszącą) i wyposażenia kotłowni (nowe kotły z armaturą). Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotowej inwestycji będzie skalkulowane w formie ryczałtu, dostarczone towary będą wliczone do wartości świadczonej usługi/robót budowlanych. W związku z realizacją inwestycji pn. . w ramach art. 41 ust. 12 ustawy o VAT Wykonawca dokona przebudowy i termomodernizacji obiektów budowlanych.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Stawka VAT dla domów studenckich – zmiana stanowiska Dyrektora KIS
    • Czy podatnik ma prawo do zastosowania stawki 0% na zaliczkę w eksporcie towarów, w sytuacji gdy ich wywóz nastąpi po upływie 6 miesięcy
    • Suplement diety - olej konopny z obniżoną stawką VAT – zmiana WIS
    • Informator dla klientów BR – marzec 2025 r.
    • Jakie zmiany wprowadza nowelizacja VAT, która wchodzi w życie 1 kwietnia 2025 r.
    • USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Art./§ 41
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    28.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.943.2025.2.WL
    Czytaj więcej
    27.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 27 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.869.2025.1.SM
    Czytaj więcej
    26.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 26 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.873.2025.1.WL
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.719.2025.3.MR
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.950.2025.1.WL
    Czytaj więcej
    21.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.516.2025.1.MK
    Czytaj więcej
    20.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.734.2025.1.JKU
    Czytaj więcej
    20.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.657.2025.1.JSU
    Czytaj więcej
    19.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 19 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.730.2025.1.KM
    Czytaj więcej
    19.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 19 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.577.2025.2.MAZ
    Czytaj więcej
    17.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 17 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.801.2025.2.SM
    Czytaj więcej
    17.11.2025 Podatki
    Zmiana interpretacji indywidualnej z dnia 17 listopada 2025 r., Szef Krajowej Administracji Skarbowej, sygn. DOP7.8101.97.2025.AWCH
    Czytaj więcej
    14.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.696.2025.2.MR
    Czytaj więcej
    13.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.698.2025.2.JKU
    Czytaj więcej
    06.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 6 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.560.2025.3.IG
    Czytaj więcej
    05.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 5 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.894.2025.1.RG
    Czytaj więcej
    03.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 3 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.701.2025.1.ŁW
    Czytaj więcej
    03.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 3 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.605.2025.1.KK
    Czytaj więcej
    31.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.543.2025.2.AP
    Czytaj więcej
    30.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 30 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.817.2025.1.KP
    Czytaj więcej
    30.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 30 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.588.2025.1.MC
    Czytaj więcej
    29.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 29 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.556.2025.2.AK
    Czytaj więcej
    29.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 29 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.463.2025.1.BS
    Czytaj więcej
    28.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 28 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.868.2025.1.ŻR
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.