Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2019, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.434.2019.3.MH, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.434.2019.3.MH
brak prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2019 r. (data wpływu 17 lipca 2019 r.) uzupełnionym pismami z dnia 2 września 2019 r. (data wpływu 3 września 2019 r.) i z dnia 30 września 2019 r. (data wpływu 8 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia i zwrotu naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia i zwrotu naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu .
Wniosek uzupełniono pismami z dnia 2 września 2019 r. (data wpływu 3 września 2019 r.) i z dnia 30 września 2019 r. (data wpływu 8 października 2019 r.) o wskazanie adresu elektronicznego e-PUAP oraz skorygowanie rodzaju sprawy wskazanej we wniosku.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina (jednostka samorządu terytorialnego) złożyła wniosek o udzielenie dofinansowania w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w ramach konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. . Planowany termin realizacji zadania 01.10.2019 r. - 31.08.2020 r. Poprzez realizację programu Wnioskodawca chce wzbogacić i rozszerzyć działania ekologiczne.
Dzieci w wieku przedszkolnym przejawiają naturalną chęć doświadczania i poznawania. Zadają dużo pytań i chętnie działają. Wszystkiego chcą dotknąć, spróbować. Wykazują ogromną żądzę wiedzy, ciekawość świata, która jest motorem ich rozwoju. Tworzą definicje na miarę swojego rozumienia rzeczywistości, budują własne teorie. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych przedszkolaka. Mali ludzie potrzebują konkretnego kontaktu z przedmiotami. Chcą poznawać swoje środowisko dzięki realnym przeżyciom.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty