11.07.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2019, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.341.2019.2.DM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.341.2019.2.DM

Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 maja 2019 r. (data wpływu 23 maja 2019 r.), uzupełnionym w dniu 24 czerwca 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji inwestycji dotyczącej budowy kompleksu sportowego w w całości jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony w dniu 24 czerwca 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji inwestycji dotyczącej budowy kompleksu sportowego w w całości.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Od dnia 1 stycznia 2017 r. w ramach przeprowadzonej centralizacji rozliczeń podatku VAT rozlicza się łącznie ze wszystkimi podległymi jednostkami budżetowymi. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 i 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2019 poz. 506), zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie edukacji publicznej, kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych należy do zadań własnych gminy. Gmina realizuje inwestycję budowy kompleksu sportowego w miejscowości , w skład którego wchodzi sala gimnastyczna oraz pływalnia. Po realizacji inwestycji Gmina zamierza wydzierżawić obiekt jako operatorowi własnej spółce komunalnej, której przedmiotem działalności jest m.in. działalność obiektów sportowych (PKD 93.11 .Z) oraz pozostała działalność związana ze sportem (PKD 93.19.Z). Spółka będzie zarządzać obiektem, ponosić koszty jego utrzymania oraz będzie miała prawo do pobierania na własną rzecz dochodów z wynajmu i udostępniania obiektów. Z tytułu usług dzierżawy kompleksu sportowego, Gmina będzie wystawiała faktury na spółkę i odprowadzała podatek należny. Spółka będzie prowadziła działalność na wyżej wymienionym obiekcie. W godzinach pracy jednostek oświatowych obiekt będzie odpłatnie wynajmowany i udostępniany przez spółkę gminnym jednostkom oświatowym. W godzinach popołudniowych (pozalekcyjnych) oraz w godzinach wczesnoporannych (przed zajęciami szkolnymi) spółka będzie wynajmować obiekt na rzecz osób fizycznych oraz innych podmiotów chcących korzystać z przedmiotowej infrastruktury. Celem dzierżawy kompleksu sportowego Spółce jest zapewnienie efektywnego zarządzania obiektem. Z uwagi na wielość i różnorodność innych zadań, Gmina nie jest w stanie efektywnie zarządzać halą poprzez pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy. Gmina dąży do tego, by obiekt sportowy w był centrum sportowym Gminy, odwiedzanym przez mieszkańców oraz grupy zorganizowane, jak również w godzinach lekcyjnych służył uczniom ze szkół z terenu całej gminy. Zarządzanie obiektem przez wyspecjalizowany podmiot, motywowany pobieraniem uzyskanych dochodów na własną rzecz, pozwoli na maksymalne wykorzystanie możliwości obiektu. Przekazanie kompleksu sportowego w do Spółki będzie dla Gminy również bardziej efektywne finansowo, ponieważ od momentu zawarcia umowy dzierżawy, koszty utrzymania obiektu będą ciążyć na Spółce.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne