Interpretacja indywidualna z dnia 21.06.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.206.2019.1.KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.206.2019.1.KS
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2019 r. (data wpływu 24 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- nieprawidłowe w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej, w przypadku posiadania dokumentów wymienionych w pytaniach nr 1 i nr 3;
- prawidłowe w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej, w przypadku posiadania dokumentów wymienionych w pytaniu nr 2;
- prawidłowe w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej w sytuacjach, których dotyczą pytania nr 4-7.
UZASADNIENIE
W dniu 24 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, w tym również zarejestrowanym do transakcji wewnątrzwspólnotowych. Spółka faktycznie prowadzi działalność gospodarczą wyłącznie na terytorium Polski. Spółka nie posiada oddziałów, zakładu bądź pełnomocników na terytorium innych państw.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT Spółka zawarła z polskim podatnikiem VAT umowę (dalej: Kontrahent), w ramach której zobowiązała się do świadczenia na jego rzecz usług polegających na zorganizowaniu transportu paliw z terytorium Białorusi do granicy polsko-ukraińskiej, a więc transportu, którego przebieg będzie następował w całości poza terytorium Polski. Transakcja będzie przez Spółkę koordynowana i prowadzona z terytorium Polski. Również polski Kontrahent jest podmiotem posiadającym siedzibę, stałe miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, w związku z którym wykorzystuje usługi nabywane od Spółki, wyłącznie na terytorium Polski. Kontrahent dokonuje importu paliw na terytorium Polski za pośrednictwem agencji celnej, która działa na jego zlecenie. Odpowiedzialność Spółki za organizację i przebieg transportu kończy się wraz z przejęciem przez Kontrahenta towaru (działającej w jego imieniu agencji celnej i przewoźnika), którzy przejmują odpowiedzialność za towar w momencie przekroczenia granicy z Polską i dokonania celnej odprawy importowej. Zatem odpowiedzialność za towar (jego dalszy transport) do docelowego miejsca przeznaczenia na terytorium Polski, począwszy od granicy polsko-ukraińskiej spoczywa na Kontrahencie (względnie podmiotach trzecich działających na zlecenie Kontrahenta), tym samym zostaje w tym momencie wyłączona odpowiedzialność Spółki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty