Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2018, sygn. 0115-KDIT2-3.4011.345.2018.1.MJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-3.4011.345.2018.1.MJ
Skutki podatkowe odpłatnego zbycia działek.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2018 r. (data wpływu 19 października 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zbycia nieruchomości - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych:
W 1999 r. Wnioskodawca stał się właścicielem działki rolnej o numerze 244/2, na skutek darowizny od swoich rodziców, która nastąpiła w formie aktu notarialnego. Przedmiotowa działka weszła w skład prowadzonego przez Wnioskodawcę gospodarstwa rolnego. W późniejszym czasie, tj. w 2002 r. - Wnioskodawca nabył jeszcze na własność kolejne grunty rolne, ale nastąpiło to już na mocy umowy sprzedaży, również w formie aktu notarialnego (działka numer 38/2). Dodatkowo w 2011 r. Wnioskodawca nabył jeszcze grunty rolne, tj. działkę numer 12, również na mocy umowy sprzedaży. Podkreślić należy jednak, że grunty nabyte przez Wnioskodawcę w 2002 r. oraz w 2011 r. nie są przedmiotem zainteresowania Wnioskodawcy pod kątem podziału na mniejsze działki, a następnie ich zbywania. Natomiast w centrum zainteresowań Wnioskodawcy pozostaje wspomniana działka numer 244/2, której właścicielem Wnioskodawca stał się poprzez otrzymanie darowizny od swoich rodziców.
W 2008 r. został opracowany i zatwierdzony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który objął działkę numer 244/2, tj. działkę, którą Wnioskodawca podzielił w późniejszym czasie, bo w 2017 r. - na działki o numerach: od 244/3 do 244/15, o powierzchni około 2,6601 ha, przeznaczonych do sprzedaży, z tym podkreśleniem, że działka numer 244/10 stanowi drogę wewnętrzną, a działka numer 244/15 - została przeznaczona jako rezerwa na poszerzenie drogi powiatowej. Podział został zatwierdzony decyzją Burmistrza () która uprawomocniła się z dniem 13 grudnia 2017 r. Podział nastąpił zgodnie ze wspomnianym planem miejscowym zagospodarowania przestrzennego z 2008 r. W tym miejscu koniecznie należy jeszcze wspomnieć, że zgodnie z niniejszym planem miejscowym, przedmiotowe działki, a wcześniej działka o numerze 244/2 - stanowią teren przeznaczony pod zabudowę jednorodzinną. Do dnia dzisiejszego ww. działki stanowią tereny rolnicze, przeważnie grunty rolne V i VI klasy - są one wykorzystywane przez Wnioskodawcę do prowadzenia gospodarstwa rolnego. Nie były i nie będą przedmiotem najmu czy dzierżawy. Przez cały okres, gdy Wnioskodawca pozostaje właścicielem przedmiotowych gruntów - opłaca on nadal podatek rolny.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty