Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.642.2018.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.642.2018.1.AK
Brak prawa do odliczenia naliczonego podatku VAT od faktur związanych z realizowaną inwestycją.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2018 r. (data wpływu 15 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia naliczonego podatku VAT z faktur związanych z realizowaną inwestycją pn.: () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia naliczonego podatku VAT z faktur związanych z realizowaną inwestycją pn.: ().
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W dniu 14 lutego 2018 r. Gmina zawarła umowę o przyznaniu pomocy dla realizowanej operacji pn.: (). Operacja jest dofinansowana z udziałem środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, poddziałania: Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, działania: Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER. Zgodnie z powyższą umową dofinansowanie z PROW wyniesie 63,63% kosztów kwalifikowalnych operacji. Pozostałe wydatki zostaną sfinansowane z wkładu własnego Gminy (środki własne zabezpieczone w budżecie Gminy na 2018 r.). Zgodnie ze złożonym, na etapie składania wniosku o dofinansowanie, oświadczeniem przez Gminę o braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, podatek ten został zaliczony do kosztów kwalifikowalnych operacji. Zrealizowana operacja w swoim zakresie obejmowała przebudowę drogi gminnej, tj.: wykonanie pełnej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej, dostosowanej do przenoszenia obciążeń ruchem kat. KR1, wykonanie nawierzchni utwardzonej na zjazdach indywidualnych i skrzyżowaniach, wykonanie obustronnego pobocza żwirowego o szerokości 1,25 m, wykonanie miejscowo przydrożnych rowów odwadniających oraz oznakowanie drogi i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Droga gminna jest udostępniona nieodpłatnie mieszkańcom i innym użytkownikom. Gmina była inwestorem, a po wybudowaniu droga pozostaje w zarządzie Gminy. Wykonana inwestycja stanowi realizację zadań własnych Gminy w zakresie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 994, ze zm.), tj. sprawy w zakresie: gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego. Z zachowaniem procedur ustawy Prawo zamówień publicznych, Gmina zleciła wykonanie zadania: () podmiotowi zewnętrznemu będącemu podatnikiem podatku od towarów i usług (umowa z dnia 15 maja 2018 r.). Po zrealizowaniu inwestycji została wystawiona na rzecz Gminy faktura VAT.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty