Interpretacja indywidualna z dnia 23.10.2018, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.670.2018.1.MP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.670.2018.1.MP
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrot podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. ()
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 sierpnia 2018 r. (data wpływu 29 sierpnia 2018 r.), uzupełnionym pismami z 16 sierpnia 2018 r. (data wpływu 30 sierpnia 2018 r.) oraz z 15 października 2018 r. (data wpływu 17 października 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrot podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 sierpnia 2018 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismami z 16 sierpnia 2018 r. (data wpływu 30 sierpnia 2018 r.) oraz z 15 października 2018 r. (data wpływu 17 października 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrot podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. ().
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Gmina () realizuje w ramach poddziałania 19.2. Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 projekt pn. (). Dnia 14 sierpnia 2018 r. została podpisana umowa o przyznaniu pomocy Nr () pomiędzy Gminą () a Województwem ().
Projekt polega na budowie ścieżki rowerowej wraz z chodnikiem w północno-zachodniej części gminy (), w dzielnicy (). Niniejsza operacja przewiduje budowę drogi wewnętrznej o długości 170 m o szerokości 3,5 m z lewostronnym chodnikiem o szerokości 1,5 m, wzdłuż nasypu DK (). Od km 169,72 projekt przewiduje budowę ciągu pieszo-rowerowego o długości 105 m o szerokości 3,5 m, na odcinku przechodzącym pod obiektem mostowym i łączący się z ul. 90. Zadanie będzie skierowane do mieszkańców LGD i turystów, skupiających się wokół idei aktywnego odpoczynku, w tym również odpoczynku weekendowego. W związku z tym, iż obszar LGD (w tym gmina ()) posiada liczne atrakcje turystyczne (krajobrazowe, historyczne, kulturalne), zasadność operacji jest znacząca. Operacja wpłynie pozytywnie na urozmaicenie i przestrzenny rozwój infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej, jak również otoczenia, czego efektem będzie rozwój turystyki związanej z aktywnością fizyczną w plenerze (jazda rowerem jako dyscyplina sportowa dostępna dla każdego - bez względu na płeć i wiek), zwiększenie warunków do rozwoju turystyki weekendowej (ścieżka rowerowa jako atrakcja sportowa regionu oraz produkt turystyczny) oraz integracji społeczeństwa (realizacja wspólnych zainteresowań). Ścieżka rowerowa będzie spełniać również cele typowo turystyczne z uwagi na fakt, iż prowadzi przez rejony szczególnie nacechowane walorami przyrodniczymi oraz historycznymi. Dodatkowo realizacja zadania obejmie grupy defaworyzowane, tj. młodzież do 30. roku życia o utrudnionym dostępie do rynku pracy, kobiety (bezrobotne, powracające na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowywaniem dzieci, wchodzące na rynek pracy po raz pierwszy po urodzeniu i wychowywaniu dzieci, opiekujące się osobami zależnymi) oraz osoby w wieku 50+ o utrudnionym dostępie do usług społecznych i rynku pracy. Działające na terenie () Stowarzyszenie Turystyki Aktywnej będzie organizować eventy/szkolenia o tematyce typowo sportowej, ale również z zakresu ochrony środowiska czy zmian klimatycznych, skierowane do grup defaworyzowanych, mające na celu wzmocnienie kapitału społecznego. Operacja pod względem technicznym będzie polegać na realizacji inwestycji zbudowania ciągu pieszo-rowerowego, prowadzącej po starym śladzie ul. () w () - łączącą ul. () z ul. (), w niedalekiej odległości do drogi wojewódzkiej (DK ()) - ul. (), pod którą przechodzi przedmiotowy ciąg rowerowy (pod wiaduktem). Teren inwestycji obejmuje ul. (), która jest drogą gminną klasy D, jednojezdniową, dwukierunkową, jezdnia z nawierzchni bitumicznej, brak chodników.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty