Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2018, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.643.2018.1.EJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.643.2018.1.EJ
Brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 sierpnia 2018 r. (data wpływu 21 sierpnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. ,,, zarówno w trakcie realizowania inwestycji, jak i po jej zakończeniu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. ,,, zarówno w trakcie trwania realizowania inwestycji, jak i po jej zakończeniu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W związku z wejściem w życie z dniem 1 października 2016 r. ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego, Gmina zobowiązana była do scentralizowania rozliczeń Vat wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi. Z tego powodu od 1 stycznia 2017 r. Gmina wraz z jednostkami organizacyjnymi zostały scentralizowane. Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.
Na początku 2017 r. Gmina złożyła wniosek o przyznanie pomocy do RPO na projekt pn. ,,. W ramach projektu zaplanowane są następujące zadania: 1) Zakup oprogramowania planowanego do wdrożenia w ramach projektu, w tym: zakup licencji centralnej platformy e-usług mieszkańca (CPeUM), elektronicznego systemu obiegu dokumentów, systemu informacji przestrzennej, 2) Zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania niezbędnego do realizacji zaplanowanych wdrożeń, w tym wyposażenie serwerowni (zakup serwerów 2 szt., oprogramowania zarządzającego serwerem, komputera przenośnego, przełączników sieciowych 2 szt., UPS-ów serwerowych 3 szt. urządzenia NAS, oprogramowania backup, systemu monitorowania warunków pracy), wyposażenia stanowisk pracowniczych (zakup zestawów komputerowych z zasilaczami awaryjnymi 5 szt.) oraz wyposażenie stanowiska kancelaryjnego (zakup skanera dokumentowego i urządzenia wielofunkcyjnego). Zadanie zlecone przez Gminę, wykonawca/y zostanie/na wyłoniony/ni w przetargu nieograniczonym. W dniu 28 grudnia 2017 r. Gmina podpisała umowę o przyznanie pomocy. W dniu 30.04.2018 r. Gmina wyłoniła Wykonawcę w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.). Umowa została zawarta 9 lipca 2018 r. na zakup licencji oraz wdrożenie centralnej platformy e-usług oraz systemu informacji przestrzennej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty