Interpretacja indywidualna z dnia 12.01.2018, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.492.2017.1.EC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.492.2017.1.EC
W zakresie kwalifikacji do źródła przychodów wynagrodzenia wypłacanego z tytułu świadczenia usług w zakresie reklamy i marketingu z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 grudnia 2017 r. (data wpływu 28 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji do źródła przychodów wynagrodzenia wypłacanego z tytułu świadczenia usług w zakresie reklamy i marketingu z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji do źródła przychodów wynagrodzenia wypłacanego z tytułu świadczenia usług w zakresie reklamy i marketingu z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawczyni jest osobą działającą w szeroko rozumianej sferze mody. W związku z tym, że jest osobą rozpoznawalną publicznie, jej wizerunek posiada określoną wartość, która jest wykorzystywana dla celów marketingowych. Aktualnie Wnioskodawczyni zamierza rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej. W ramach planowanej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni planuje zawarcie z podmiotami krajowymi i zagranicznymi prowadzącymi działalność w zakresie reklamy i marketingu umów, których przedmiotem będzie świadczenie usług z wykorzystaniem jej wizerunku. Czynności wykonywane przez Wnioskodawczynię w ramach zawieranych umów (głównie umów o charakterze marketingowym i reklamowym) będą obejmować w szczególności udział w kampaniach reklamowych, w tym udział w sesjach zdjęciowych, uczestnictwo w nagraniach telewizyjnych, innych akcjach i imprezach promocyjnych, promowanie produktów w środkach masowego przekazu, podczas imprez, akcji promocyjnych, współpracę przy tworzeniu materiałów promujących markę produktów. Działania te mogą obejmować również prezentację / noszenie / korzystanie z określonych produktów w sposób pozwalający na rozpoznanie producenta / marki / właściciela marki. Integralnym elementem świadczenia usług w ramach zawieranych umów będzie wykorzystanie wizerunku, sylwetki, głosu itp.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty