Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2017, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.722.2017.1.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.722.2017.1.AW
Obowiązek dokonywania korekty podatku naliczonego, z tytułu wydatków poniesionych przed dniem 1 stycznia 2016 r. na budowę namiotowej hali sportowej z lodowiskiem oraz modernizację kompleksu sportowego, zgodnie z art. 90c ustawy.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2017 r. (data wpływu 6 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie braku obowiązku dokonywania korekty podatku naliczonego, z tytułu wydatków poniesionych przed dniem 1 stycznia 2016 r. na budowę namiotowej hali sportowej z lodowiskiem oraz modernizację kompleksu sportowego, zgodnie z art. 90c ustawy - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonywania korekty podatku naliczonego, z tytułu wydatków poniesionych przed dniem 1 stycznia 2016 r. na budowę namiotowej hali sportowej z lodowiskiem oraz modernizację kompleksu sportowego, zgodnie z art. 90c ustawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Miasto jest podatnikiem podatku od towarów i usług zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny. Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Miasto posiada osobowość prawną oraz zdolność do czynności cywilnoprawnych. Miasto wykonuje zadania własne samodzielnie lub poprzez jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe lub zakład budżetowy). Miasto wdrożyło od 1 stycznia 2017 r. scentralizowany model rozliczania podatku VAT. Jednostką organizacyjną powołaną w celu realizacji zadań własnych gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu oraz zarządzania terenami rekreacyjnymi, sportowymi i targowiskiem miejskim jest zakład budżetowy. Zakład budżetowy Miasta przed 1 stycznia 2016 r. dokonywał zakupów środków trwałych o jednostkowej wartości powyżej 15.000,00 zł, od których odliczał podatek naliczony na podstawie art. 90 ustawy o VAT, tzn. współczynnika. Zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, zakład budżetowy jest w trakcie dokonywania wieloletnich korekt odliczonego podatku od ich nabycia. Nabywane przed 1 stycznia 2016 r. środki trwałe o jednostkowej wartości przewyższającej 15.000,00 zł związane były z następującymi inwestycjami: budowa namiotowej hali sportowej z lodowiskiem oraz modernizacja kompleksu sportowego (boisko piłkarskie).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty