Interpretacja indywidualna z dnia 30.11.2017, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.721.2017.2.BM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.721.2017.2.BM
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 października 2017 r. (data wpływu 11 października 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 listopada 2017 r. (data wpływu 27 listopada 2017 r. ) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 listopada 2017 r. (data wpływu 27 listopada 2017 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina .. (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT). Od dnia 1 stycznia 2017 roku rozpoczęła wspólne rozliczanie podatku VAT z jednostkami i zakładami budżetowymi. Jedną z jednostek budżetowych Gminy jest Publiczne Gimnazjum nr ..
Gmina w 2017 roku złożyła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej . wniosek o dofinansowanie projektu pn. (dalej: Projekt).
Wniosek dotyczy zakupienia:
- pomocy dydaktycznych związanych bezpośrednio z edukacją ekologiczną - zestaw do badania powietrza w walizce;
- usług (wycieczki edukacyjne, warsztaty dydaktyczne)
- nagród w konkursach (artykuły sportowe, pendrive, książki, słuchawki, powerbanki, gry dydaktyczne i dyplomy).
Pomoce dydaktyczne, wycieczki edukacyjne, warsztaty dla uczniów pozwolą na uatrakcyjnienie zajęć i zwiększenie efektywności nauczania poprzez zróżnicowane sposoby poznawania. Podjęte działania w dużym stopniu mogą przyczynić się do podniesienia poziomu wiedzy ekologiczno-przyrodniczej uczniów, do rozwijania ich zainteresowań światem przyrodniczym oraz przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy ekologicznej i przyrodniczej w życiu codziennym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty