Interpretacja indywidualna z dnia 26.10.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.415.2017.1.ISK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.415.2017.1.ISK
Wnioskodawca dokonując sprzedaży usług elektronicznych w postaci audiobooków i ebooków przesyłanych drogą elektroniczną na rzecz klientów zagranicznych nie ma obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży na kasie fiskalnej ponieważ usługi te nie podlegają opodatkowaniu na terytorium Polski. Natomiast w odniesieniu do sprzedaży ww. usług elektronicznych na rzecz klientów polskich będą one korzystały ze zwolnienia z ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 39 ww. załącznika do rozporządzenia.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2017 r. (data wpływu 30 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności sprzedaży audiobooków i ebooków oraz obowiązku ewidencjonowania tej czynności przy użyciu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności sprzedaży audiobooków i ebooków oraz obowiązku ewidencjonowania tej czynności przy użyciu kasy rejestrującej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
- Spółka S.A. (dalej: Spółka) jest podmiotem, który świadczy usługi w zakresie sprzedaży towarów i usług. Spółka realizuje następujące zamówienia swoich klientów (osób fizycznych nie będących podatnikami VAT):
- Nadruk zdjęć na odpowiedni nośnik - polega to na tym, że klient za pomocą aplikacji internetowej będzie mógł zamówić nadruk wybranego przez siebie zdjęcia na wybrany nośnik. Zdjęcie może być dostarczone przez samego klienta lub też klient może wybrać zdjęcie z udostępnionej przez Spółkę galerii zdjęć. Spółka nadrukuje zdjęcie na jednym z nośników, które klient może wybrać z grupy nośników oferowanych przez Spółkę, przy czym tych nośników stopniowo ma być coraz więcej (nośnikiem może być kubek, koszulka, poduszka, pokrowiec na laptop, maskotka, papier fotograficzny - zdjęcie, foto książka na papierze fotograficznym, foto książka na papierze kredowym, obraz na płótnie, plakat, puzzle, panel aluminiowy lub drewniany etc.). Ponadto w przyszłości planowane jest, że klient będzie mógł wybrać nośnik inny, niż oferowany przez Spółkę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty