Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2017, sygn. 0461-ITPP2.4512.26.2017.1.DM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP2.4512.26.2017.1.DM
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym Gmina, jako zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług, będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki związane z budową nowej kanalizacji sanitarnej, pomimo, że faktury sprzedaży usług dostarczania i oczyszczania ścieków wystawiane będą przez Zakład Usług Komunalnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 stycznia 2017 r. (data wpływu 11 stycznia 2017 r.), uzupełnionym w dniu 27 stycznia 2017 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki związane z realizacją przedsięwzięcia pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 stycznia 2017 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 27 stycznia 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki związane z realizacją przedsięwzięcia pn. .
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego będzie realizowała przedsięwzięcie pn. . Gmina planuje w przyszłości wystąpić o dofinansowanie kosztów tej inwestycji z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2017-2020. Przedmiotowa inwestycja polegać będzie na budowie sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami, tłoczni (pompowni) ścieków oraz przepompowni przydomowych. Inwestycja w całości realizowana będzie w związku z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb mieszkańców zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446). Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i po centralizacji rozliczeń VAT od 1 stycznia 2017 r. wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi i samorządowym zakładem budżetowym będzie się rozliczać wspólnie i składać jedną miesięczną deklarację VAT-7 do właściwego urzędu skarbowego (Dz. U. z 2016, poz. 1454). Gminny samorządowy zakład budżetowy pod nazwą Zakład Usług Komunalnych w T. będzie wykonywał obowiązki Gminy w zakresie gospodarowania mieniem gminnym. Umowy na odbiór ścieków z mieszkańcami zawierane będą przez zakład budżetowy w imieniu Gminy T. Faktury sprzedaży usług dostarczania i oczyszczania ścieków wystawiane będą przez zakład budżetowy, jednakże jako sprzedawca będzie widnieć Gmina T, a jako wystawca faktury Zakład Usług Komunalnych w T. Należność za wykonane usługi, generująca podatek należny, będzie źródłem przychodu dla Zakładu Usług Komunalnych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty