Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2016, sygn. 1462-IPPP1.4512.785.2016.1.MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP1.4512.785.2016.1.MK
w zakresie uznania przekazania uczestnikom programu nagród pieniężnych za czynność niepodlegającą opodatkowaniu oraz udokumentowania otrzymanych od Klienta środków finansowych na wypłatę nagród pieniężnych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2016 r. (data wpływu 28 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przekazania uczestnikom programu nagród pieniężnych za czynność niepodlegającą opodatkowaniu oraz udokumentowania otrzymanych od Klienta środków finansowych na wypłatę nagród pieniężnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 września 2016 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przekazania uczestnikom programu nagród pieniężnych za czynność niepodlegającą opodatkowaniu oraz udokumentowania otrzymanych od Klienta środków finansowych na wypłatę nagród pieniężnych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej zwana Agencją) - czynny podatnik podatku od towarów i usług - zajmuje się świadczeniem usług polegających m. in. na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych, których celem jest zwiększenie sprzedaży, promocja produktów oraz marki zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Agencja zawarła umowę o współpracy z producentem soczewek kontaktowych (dalej zwanym Klientem), której przedmiotem jest świadczenie przez Agencję na rzecz Klienta usługi marketingowej polegającej na organizacji i prowadzeniu programu lojalnościowego (dalej zwanego Programem). W ramach zawartej umowy Agencja była zobowiązana do przygotowania mechaniki Programu i do wdrożenia zmian do istniejącego od 2011 r. programu lojalnościowego Klienta, oraz do jego prowadzenia i bieżącej obsługi już w zmienionej formie w zamian za określone wynagrodzenie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty