Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2016, sygn. IPPP1/4512-509/16-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-509/16-2/JL
Wskazane w opisie zdarzenia przyszłego Usługi Pośrednictwa Finansowego świadczone przez Wnioskodawcę będą podlegały zwolnieniu z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy o VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2016 r. (data wpływu 28 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
X. jest podmiotem posiadającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny. Przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest, między innymi, świadczenie zaawansowanych technologicznie usług z zakresu pośrednictwa finansowego. Mając na względzie aktualne uwarunkowania biznesowe, będące wynikiem zmieniających się potrzeb konsumenckich, Wnioskodawca planuje pośredniczyć w zawieraniu umów o pożyczki pieniężne udzielane osobom fizycznym spełniającym określone kryteria (dalej: Klient/Klienci) przy wykorzystaniu sieci bankomatów Wnioskodawcy. Zdaniem Wnioskodawcy, rozwiązanie takie, wpisujące się swoim charakterem w obserwowany trend ogólnoświatowy, niosłoby za sobą szereg korzyści - zarówno dla Klientów, jak i pożyczkodawcy. Z punktu widzenia Klientów polegałyby one m.in. na oszczędności czasu związanego z otrzymaniem pożyczki, czy też większej dostępności i prostocie takiego procesu. Z kolei z punktu widzenia pożyczkodawcy polegałyby one m.in. na oszczędności w zakresie kosztów funkcjonowania oraz skróceniu kanałów dystrybucji.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty