Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2016, sygn. IBPP4/4513-266/16-2/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/4513-266/16-2/PK
Rozpoznanie loterii promocyjnej i jej opodatkowania
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 15 lipca 2016 r. (data wpływu 19 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od gier w zakresie rozpoznania loterii promocyjnej i jej opodatkowania - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od gier w zakresie rozpoznania loterii promocyjnej i jej opodatkowania.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Spółka) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, planuje uruchomienie pod swoją marką strony internetowej (dalej: Sklep Internetowy) umożliwiającej osobom zainteresowanym dostęp do oferowanych przez Spółkę treści cyfrowych niezapisanych na nośnikach materialnych i/lub usług i/lub towarów.
W ramach Sklepu Internetowego Spółka zamierza oferować dostarczanie treści cyfrowych niezapisanych na nośnikach materialnych i/lub sprzedaż towarów lub usług, np. usługi dostępu do zdigitalizowanych treści multimedialnych, takich jak: bieżące serwisy informacyjne, artykuły prasowe, materiały filmowe, nagrania muzyczne, gry itp. Działanie Sklepu Internetowego nie będzie odbiegała od innych tego typu serwisów. W zakresie działania Sklep Internetowy będzie zbliżony do sposobu funkcjonowania takich mediów jak np. ..., które również udostępniają odpłatnie część treści multimedialnych. Spółka zakłada różnorodność treści multimedialnych oferowanych w ramach Sklepu Internetowego (treści cyfrowych niezapisanych na nośnikach materialnych i/lub towarów i/lub usług). Oferowane w ramach Sklepu Internetowego treści multimedialne (treści cyfrowe niezapisane na nośnikach materialnych, towary, usługi) mogą być własnością Spółki lub innych podmiotów. Spółka zakłada, że dostęp do oferowanych treści cyfrowych niezapisanych na nośnikach materialnych i/lub usług będzie nabywany czasowo, tj. np. w jednostkach godzinowych lub dobowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty