Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2016, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.104.2016.1.MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.104.2016.1.MK
Podatek od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów na rzecz kontrahentów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2016 r. (data wpływu 5 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów na rzecz kontrahentów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów na rzecz kontrahentów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca, będący czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży odzieży oraz dodatków do odzieży (dalej: Towary). Wnioskodawca zamierza zawrzeć ze swoimi Kontrahentami umowy o współpracy handlowej, które określać będą zasady prowadzenia przez Kontrahenta dystrybucji odzieży i dodatków do odzieży, których jest właścicielem na zasadzie depozytu towarów. Umowy zawierane będą na czas nieokreślony, z możliwością ich rozwiązania z zachowaniem uzgodnionego z Kontrahentem okresu wypowiedzenia. W świetle postanowień przyszłych umów Kontrahenci Zainteresowanego będą uprawnieni, a zarazem zobowiązani do sprzedaży (detalicznej i/lub hurtowej) na własny rachunek Towarów przyjętych do depozytu w prowadzonych przez nich salonach mody/placówkach handlowych. W okresie obowiązywania Umowy Kontrahenci zobowiązani będą do organizowania oraz utrzymywania ekspozycji Towarów. Umowy zalecać będą także Kontrahentom uczestnictwo w akcjach promocyjnych, reklamowych i marketingowych organizowanych przez Wnioskodawcę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty